Je to tam hezky, ale necekal bych tam pana Nemecka. Myslel bych, ze je doma pracuje na tom, aby po dvou mesicich zacal web apple.cz konecna davat informace o tom, u kterych dealeru v CR je mozne produkty Apple koupit. Nebo radeji zalezitost preda profesionalni firme.
Nefunguje tam toho mnoho. Mimo jine:
http://www1.apple.cz/resellers/dealers/mac/?service=computer
http://www1.apple.cz/cze/support/
http://www.apple.cz/cze/support/BosnaiHercegovina.html
http://www.apple.cz/cze/support/BosnaiHercegovina.html
Prodejci, vyvojari, podpora, jako by neexistovali.
Pane Nemecek, nevidim takovy duvod k usmevu, jaky vidim na fotkach. Mimochodem, Malerovi to tam taky slusi. Sbirku na opravu stranek delat nechci, ale seznam prodejcu vam pane Nemecku opravim zadarmo.
Jinak, vypada to tam hezky a rad se prijdu podivat.
kde se stala chyba, kdo nam rozslapnul jabko? ktera firma dela propagacni materialy pro ceske apple? jak na sviticim jabku na stene, tak na pasce, kterou striha ctvrtnicek je jabko nejake nahnile, vsimnete si listecku, je o poznani nic nez by mel byt, temer se dotyka ovoce samotneho… to by se stavat nemelo… porovnejte s boky svych pocitacu…
Petr cihlar: priznam se ze mi trochu zacina vadit, ze si tady z toho delate hlasnou troubu na sve nazory. Nemam nic proti kritice, ale zda se mi, ze zacinate prekracovat hranici, ktera se mi libi. Nebudu vas cenzurovat, jen vas upozornuji. Mimochodem na tech fotkach tady fakt nejsem (nekde jinde mozna).
japlecz: to bylo spis novinarsky, bylo tam asi 15 lidi v “davu”, nejaky vlastni fotky hodim casem.
no ty fotky jsou katastrofalni.. ze tam je plno lidi je sice hezke ale z vybaveni tam nejde videt skoro nic. *ripada mi to jak by jsi propagoval idi nez ten obchod.. no jo no kazdy se meni… Uz jen cekam za tvych strankach bude i reklama…
click: ehm, reklama na mych strankach uz je (takova ta dve tlacitka vpravo nahore). Fotky nejsou moje, jsou od Romana Sejkota, ktere jsem dostal od PR agosky CDS (informaci o autorovi by se laskavy pozorny ctenar mohl vsimnout sam od sebe). Jelikoz jsem byl vecer indisponovan, tak jsem nemel cas dat na web sve fotky.
myslite tu reklamu na dtpobchod? No to nepovazji za obchod ale za…. Ale to je jen muj nazor. Nebudu se k tomu vyjadrovat. A k CDS se nebudu vyjadrovat uz vubec. Je to jen banda vyderacu. :-)
click: kdyz se budete silne soustredit, pod tou reklamou na DTPobchod (ktery nam nastesti vydelava spoustu penez), je reklama na Apple Centrum. Obe za penize. KOMERCE!!! uz jsem vas presvedcil, ze uz sem nemate chodit?
musim pochvalit uz vam jedna reklama zmizela. No doufam ze na vzdy. Uz se tesim az projde apple do CR. a vsechny vas vyzene. S appleobchod, CDS, a bontonland. Jen doufam ze to bude brzy 2007.
k tematu ( prekvapive ;) ) – mel tam ctvrtnicek nejaky smysl nebo sel prestrihnout pasku nejakyho shopu za nejaky penize at uz je to rychle za nama? treba scenka ve stylu jak spousteli web by byla lehce obmenitelna na otevirani shopu.. jen se tam ze zvedavosti ptam, obvykle mi osobnosti u otvirani cehokoliv moc presvedcive neprijdou..
click: reklama zmizla, nahradi ji nova, hezci, jasavejsi, radostnejsi! Jiz brzy!!!
apple1, PV: tak, i ja sem tim byl docela prekvapen, ze je Ctvrtnicek Applista. A mel tam scenku s jabkem/bombou, ktera je tak nejak videt na fotkach :). Osobnosti s nuzkama v ruce jsou tak trochu nutnou dani dnesku, a lepci ctvrtnicek, nez Aneta :).
[18: apple1] — Díky za info, znovu jsem si pustil movie “Jak jsme startovali web” a konečně mi došlo, že nešlo o fingovanou scénku, ale reality show, včetně věty “Ty v*le, to je strašně složitý, ty v*le…” :-)
Co to je za particku ? Crtnicka poznavam, chlapka v kvadru taky (obrazky z nezapomenutelne prezentace tusim Intel iMacu, kde to vypadalo jak na vesnicke tancovacce), ale co ta lehce obstarozni minisukne ? 8-))
No to teda čumím!!Vy si všimnete fakt všeho!Vůbec jsem si nevšiml, že je to logo fakt špatné…Ten lístek má být dál a menší!!
To je Góóól!Nesmíte se zlobit ta firma co to dávala dohromady a instalovala logo nezná asi Apple a někdo zapoměl si obstarat pořádnou projektovou dokumentaci.
To je to naše slavné stavebnictví a špatná organizace v průběhu stavby…
Ahoj.
heh, ja se nezlobim, neni to moje logo… kazdopadne je to hodne postihu ze strany apple. vcelku se divim, ze takove pouzivani znacky se obejde bez supervize nekoho z pr apple. ono to pravdepodobne svedci o tom, na kolik je zdejsi zastoupeni oficialni.
MaLer: Je-li podle Vas kazdy, kdo chce, aby byl Apple v CR vice rozsireny, aby mel lepsi servis a podporu, kdo chce, aby ceny byly odpovidajici a sortiment aktualni, podle Vas zamindrakovany, tak jste u mne klesl nejen jako Applista, ale i jako nestranny pisatel o pocitacich.
Ja jsem u CDS kupoval Maca jednou a naposledy. Servis sileny, podpora nulova- a nejsem rozhodne sam, kdo ma takove zkusenosti. Dalsi kupuji a servisuji v Rakousku ci Nemecku, a tam to jde v klidu a pohode.
Mimochodem, za pridanou hodnotu u G5 Quad si pro to muzu do zahranici ZALETET.
PS: To, co tady nekteri rozebiraji, neni od tematu. Jde o to, ze misto toho, aby ceske “zastoupeni” Apple zlepsovalo sluzby, tak otvira tahle nesmyslna pozlatka a mysli si, ze jsou gerojove.
Zamindrakovany clovek: vite, ono se to da vsechno delat slusne, coz jste vy, narozdil od predchudcu, alespon udelal. Byt se navazite do me, a nemyslim si ze opravnene, ale prosim.
jinak je evidentne tezko se zavdecit, nebot dalsi skupina pro zmenu stale vytyka, ze se dela malo pro marketing znacky u nas. toto neni pozlatko, toto je pomerne efekktivni zpusob, jak dostat znacku k lidem. “one-man-show” stanek tam podle vseho relativne rozumne fungoval (IMHO bez problemu se uzivil), nevidim duvod, aby tento kramek neprinesl radu novych zakazniku Apple.
Mimochodem, vy jste kupoval Maca skutecne primo u CDS? To jste asi dealer…
Ad ceny a dostupnost – verte nebo ne, oba problemy me, jako pracovnika distributora, pali jeste vice nez bezneho dealera, protoze na me podobne “krici” tech dealeru hromada a delame hodne pro to, aby produkty se dostaly k zakaznikum ve smysluplne dobe. Ovsem napriklad v situaci, kdy Apple pomerne brutalne i ve zbytku sveta protezuje sve obchody ani zdroje ze zahranici nejsou nejak rychlejsi. V pripade cen nechceme a v dany okamzik ani nemuzeme rozpoutavat nejakou cenovou valku. Ovsem s tim Quadem to je zajimava poznamka, uz dlouho jsem si neporovnaval ceny s Nemeckem a rozdil je dost velky. Ale tohle vsechno je spis na diskusi u piva, nez tady.
Stejne tak to je se servisem, kdy nam, jako distributorovi, rukama projde MNOHEM vice servisnich zakazek, nez udava pan Cihlar, ze jich vyridil. Osobne (a neni to jen muj pocit) se vsak nemohu zbavit dojmu, ze je neco v tomto systemu spatne. Protoze Apple fakticky plati za tyto opravy 2x – jednou CDS, ktere ma zaruku drzet, jednou servisu, ktery fakticky opravu provede. Je mozne, ze radove desitka oprav mesicne (na to mi to v prueru zatim vychazi) Apple De. nijak nevytrhne, otazka je, zda by tento stav byl trvale udrzitelny, kdyby se zde zaccala servisovat dejme tomu pulka pocitacu prodanych v CR. Soukrome (a opravdu soukrome) se domnivam ze nikoliv a nekdo by si toho v ekonoickych vysledcich vsiml a zarazil to. Proto tuto formu prilis nepodporuju. Pokud by doslo k jednani na dane tema a mel bych v ruce papir od nemeckeho Apple, ze to je z jejich hlediska zcela cisty zpusob servisovani a bez ohledu na objem to lze takto realizovat, situace by byla jina.
Jsem posledni kdo by neco namital proti tomu, aby sem vstoupil Apple a zacal to delat sam. Bohuzel to vidim jako zatim stale dost nerealny sen. Snazim se byt realista – vykrikovat ze CDS ci Quentin jsou banda idiotu a delaji vsechno spatne mozna pomuze pisateli od frustrace, ale to je tak vsechno. Bez nadsazky se kazdy den snazime aby to fungovalo lepe, informace a zbozi se k zakazniku dostalo vcas a dle slibu, ale bohuzel prilis jednoduche to neni. Chapu, ze to vsechny horke hlavy vubec nezajima, proste je vsechno spatne a basta, ale potom nelze ani ocekavat shovivavost v mem hodnoceni jejich pristupu. jsem otevreny takrka jakekoliv diskuse (byt jak rikam, spis nekde u stolu, nez zde), ale nektere prispevky (i ze strany velkych dealeru!) zde me obcas ponechavaji v udivu. Resp. me spis zarazi rozdil mezi slovy a ciny.
Mimochodem, jako na znacne fanfaronskou a pochybnou akci se divam i na sbirku ohledne lokalizace, kde se vsichni predhaneji v donacich, ale netusim, zda nekdo premyslel nad tim, zda to vubec LZE realizovat bez oficialni spoluprace s Applem.
No nic, je mozne, ze muj pohled je prilis ovlivnen tim, ze sam jsem soucasti prodejnich kanalu. Proto se na vec nutne musim divat jako na PODNIKANI, tedy na cinnost smerujici k vytvareni zisku, i kdyz Apple je predevsim ma srdceni zalezitost. Ale proste vim, ze to vsechno bohuzel neni tak jednoduche, omezit se na vykrik “Quad je tak levny, ze si tam muzu pro nej zaletet” – ano, jako koncak to udelat muzete. Jako dealer uz ne. A jako distributor musite premyslet krome cen, kde MUSITE mit marzi i pro sveho dealera take nad tim, zda stejnou cenu budete moct udrzet i kdyz pujde dolar nahoru, zvedne se cena za dopravu (v soucasnych dnech se zvedaji palivove priplatky i pro leteckou dopravu) a mnohe dalsi.
Neboli, kdyz si myslite, ze to je tak snadne, pojdte nam delat konkurenci. Konkurence vzdy trhu prospeje, pokud je korektni.
Já s tim celým celkem souhlasim. Jako problem nejvetsi vidim ten, ze vlastne nikdo nic nevi. Nevi se, zda se to muze v Nemecku servisovat, zda v Rakousku, co reknou kdyz toho bude vic? To je na nic. V informacnim veku je tady nedostatek informaci. A ti kteri to vedi nic nereknou, byli by sami proti sobe. Je to jako s tou lokalizaci a sbirkou na ni. Pred nekolika dny jsem mel ten problem s tim HP. Myslite, ze se neco nekde dozvite? I tady byly genialni odpovedi “me to s timhle chodi a ale slysel jsem”. Je to s temi Apply jako v zajmovem krouzku. Kdyby tady nebylo par nadsencu, kteri pomuzou, tak by se to klidne mohlo zabalit. Místo aby panu Nemeckovi drzel nekdo hlavu pod vodou tak dlouho, nez tu lokalizaci helpu objedna, tak se tady bude tvorit sbirky. To nejde o tech par stovek, to jde o to, ze bez podpory Applu je to uz ted zastarale. Krome toho si myslim, ze dnes mit lokalizaci tohoto typu by melo byt povinne. Do konce systemu OS9 jsem mel vsude lokalizace, na OSX mi uz nesmi. Prinejmensim proto, ze se nechci dockat toho, ze kdybych mel nejaky problem, tak bych se od p. Formanka dozvedel, ze jsem pitomej a ze kdyz se mi to nelibi, at to nepouzivam. Tady nejak ten system zakaznik – prodavac nefunguje. Ale argument s eventualnim vzestupem dolaru mi pobavil. Pokud byste klucí nevedeli jak na to, jdete se podivat k benzinovym pumpam, tam znaji kurs jiz tyden dopredu a hned zdrazi, kdezto kdyz je dolar na podlaze, tak se hluboce zamysli jestli zlevnit, nebo radsi pockat, kdyby neco..
jirka: no, ceny Applu se nepohybuji podle okamziteho pohybu kursu a ani bych to osobne nechtel delat. takze jde o to proste pokryvat kursove pohyby. Jednou na tom vydelame, jednou prodelame, vysledek by mel byt na nule.
V tech dolarech pokud je pohyb, tak uz dlouho pouze smerem dolu. A vetsina se stejne plati predem. Takze mi nechtejte rozplakat, jak je to financnictvi tezke.
jirka: nechci Vas rozplakat, ale a) ne vse kupujeme v dolarech b) vetsina dealeru opravdu predem neplati c) urcite kurzove pohyby dolaru prubezne jsou a i par desitek haliru muze rozhodovat.. Ale muzem to probrat u kotlety a Vasi mysi.
Jirka: inu, pokud byste někam napsal, že vám nefunguje doma splachování u záchodu, a že za to jistě může česká lokalizace v Mac OS X, kterou jste pracně instaloval na osmý pokus, asi byste se podobné odpovědi dočkal…
Pokud byste však měl regulérní problém, a napsal jej na oficiální adresu lokalizace, mohl byste být klidný—řešení by se našlo nebo byste byl přinejmenším informován o příčině potíží...
Martin a pesimiste: Opravdu se nevi, co Apple udela, kdyz pocet zahranicnich servisu zasadne naroste.
Napadlo ale nekoho, ze by se to mohlo zkusit? Nikdo na tom nemuze prodelat. Kdyz to zarazi, nebudete v cizine servisovat stejne, jako se tam bojite servisovat ted. Neni co ztratit. Kdyz to Viden odmitne, no tak se to opravi tady a je to.
Proc si vsichni myslite, ze se to ted deje Applu za zady, a ze to musi zarazit, kdyz si toho pri nejakem narustu vsimne? Co kdyz Apple o tom vi a radeji to toleruje, nez aby v CR panovaly dal otresne podminky. Treba tu nechava IMC dozit a uz mu nestoji za to neco ukoncovat a rusit.
Ja osobne si myslim, ze muj partner ve Vidni s Apple dostatecne komunikuje na to, aby vedel jestli zakazani servisu pri narustu objemu hrozi nebo ne. Jsou to vsechno jen spekulace, zatim servis funguje a nic nenasvedcuje tomu, ze to Apple ukonci.
Neznam osobne lepsi zpusob, jak Apple a IMC upozornit na vaznost ceske situace nez mnozstvim zahranicnich oprav. Jsem presvedcen, ze pokud bude samo Apple iniciovat nejakou zmenu, nebude to obavany zakaz servisu v zahranici. Byla by to vyjimka z celosvetovych pravidel, medvedi sluzba, poskodilo by to jmeno Apple a mala CR za to nestoji. Apple by nejspis patral po pricinach tohoto stavu a urychlylo by to vytvoreni zastoupeni Apple u nas nebo by CDS/MDS donutil podminky servisu v CR zasadne zlepsit.
Myslim, ze hrozba sedeho importu (oficialni nakup v AT, D by nasledny servis v techto statech opet umoznil) a obava z poklesu prodeju CDS na ceskem trhu by byl i pro samotne CDS/MDS dostatecnou pakou na to, aby se to tu po strance servisu a podpory zlepsilo.
Zkusim ted trochu jinou konstrukci, nerikam, ze nekdo zastava tento nazor, dokonce to ani neni nazor muj, ale dokazu si to predstavit:
1. Nekteri lide v CR se obavaji, ze si Apple vsimne prostrednictvim velkeho mnozstvi zahranicnich oprav otresneho stavu, ktery tu panuje a donuti CDS k vyraznejsim investicim v oblasti servisu nebo to dokonce uspisi konec fungovani IMC v CR. Po vstupu CR do EU je jen logicke, ze tu Apple otevre zastoupeni, je jen otazka kdy.
2. Pokud Apple plati za opravu 2x a opravu provadi zahranici, penize na servis nekde zustavaji. Pokud jsme vyridili za pul roku 70 oprav, usetrili jsme CDS a servisnim strediskum v CR hrubym odhadem pri cene dilu 5000 Kc (velmi strizlivy odhad ceny dilu) zatim 350.000 Kc.
Pozn. Date tyto penize na lokalizaci? ;-)
3. CDS se zbavi problemovych zakazniku, kteri “prudi”, potrebuji vsechno hned, stezujici, nejsou ochotni mesic cekat. Tito zakaznici mavnou rukou a prijdou za nami. CDS bude v pohode. Kazda firma je rada, kdyz muze prodavat a nemusi se starat o servis.
4. Dealerum to taky nevadi, ti stale nabizeji mesicni standard, mohou ale nabidnout polovicni nadstandard a nechat si za to od zakazniku zaplatit.
Takove duvody mohou napadnout cloveka, ktery premysli, proc jeste v rakousku neservisuji ostatni dealeri a proc neni tato cesta oficialne podporovana.
Osobne se tesim na to co se stane, az to Apple jak rikate “zarazi”. Na muj obchod to vliv mit nebude, nakupuji v zahranici a tamni dealeri nemaji zakaz za hranice prodavat.
MaLer: Jen pro informaci, jsem koncak- proto pocitam koncove ceny. Koupil jsem na store.apple.cz a poslal za dva mesice na servis primo distributorovi, a nebyl to pekny zazitek (nikdo nic nevedel, kazdy byl muzikant).
Co se tyce sbirky na lokalizaci, jde zrejme spis o to, udelat distributorovi ostudu. Kdyby Apple lokalizacnimu tymu prisla prosba/petice od “nebohych lidicek”, co chteji lokalizaci helpu a CDS je ignoruje, mozna by Jobs zuril stejne jak u te rozplakane holky a neco by s tim delal.
Mne CDS jako firma rozhodne nevadi, spis me vadi nektere aspekty jejiho servisu a podpory, coz je u nas, kde jablickaru neni mnoho, rozhodne dulezite.
Jiste mate pravdu, ze podobne stanky zvysi prodej iPodu a dalsich vyrobku Apple, ale jakmile nekdo, kdo ceka jiz treti mesic na vyrizeni reklamace a nema jedinou zpravu o tom, co se deje, zavola Cerne Ovce/Obcanske judo ci jiny genialni porad, trzby opet klesnou, RH se bude radovat a na netu budeme opet cist, jak ma on a jemu podobni pravdu. A tohle by me rozhodne nepotesilo. Mimo to, na Internetovych strankach muzete bezne cist, ze Apple ma v CR strasny servis. Dokud jsem to nezazil, neveril jsem. Pritom by stacilo poslat dopis, ze se omlouvaji za delsi reklamacni dobu a ze na problemu pracuji.
Misto toho, aby se CDS snazili o to, stat se uznavanou a vseobecne respektovanou firmou, ktere kazdy toleruje vetsi pridanou hodnotu, tak kritiky ignoruji, nebo se s nimi hadaji- a tudy cesta nevede. Jde o to, ze CDS by mel nekdo dat po cumaku a ukazat jim, jakou maji povest nezodpovedne firmy, ukazat jim, ze by s tim meli neco delat a ne jen tezit ze sveho pseudomonopolu a povesti vyrobku, se kterymi jen kupci.
Timto prispevkem koncim, myslim, ze je jasny a vystizny.
Neberte to jako clanek PROTI CDS, ja jen navrhuji lepsi komunikaci se zakazniky, at uz koncovymi, nebo dealery. Vetsi vule k reseni stiznosti by taky neuskodila.
LOKALIZACE ATD: Už jsem to psal u sbírky, že si myslím, že spousta lidí (já určitě) by si ráda zaplatila za FUNGUJĂŤCĂŤ lokalizaci třeba litr místo půl, a nebylo by co řešit. K ceně macíčka to už tolik nezmění. Ale nemělo by pak platit, že čeština v Masoxu je zlo!!! Pak se s peckařem nemůžu vůbec bavit, protože mi každý řekne, že čeština mu nas PC funguje bez problému, i s nápovědou, a servis je jedna báseň (a většinou má pravdu). Tak proč se teda někdo nepochlapí a neudělá lokalizaci pořádně? Vím, že to není jednoduché, ale tenhle problém tu je řadu let. Copak to nikdo není schopen vyřešit? Možná by nebylo na škodu, kdyby někdo přeložil výběr z příspěvků do AJ, a poslal to i s odkazy rovnou Jobsovi. Snad není úplně imunní vůči střední Evropě. CDSko se samo asi moc s neúspěchy do USA nechlubí. No, třeba je to blbej názor, ale něco už by se konečně mělo hnout k lepšímu.
Mirek: bohužel to ale nechápeš, ty problémy zde diskutované s českou lokalizací NESOUVISĂŤ... jsou to problémy systému jako takového… do Apple se to již roky reportuje, ale malý trh = velký nezájem…
Nemám Macíka týden, takže trochu něco chápu, ale moc se mi to chápat nechce. Že nemůžu automaticky updatovat mi ani moc nevadí, ale vadí mi, když se třeba iMovie chová v češtině jinak nebo iDVD nechce vypálit. Obecně platí, že jakmile je nějaký problém, který chci řešit, první rada profíků je: Vyhoď lokalizaci, ta dělá problémy. Možná to ani vždycky nemusí být pravda. Asi bychom museli řešit konkrétní věci, takhle je to obecné a tady asi není to pravé místo na detaily.
“rada profíků” ??? to je myšleno ironicky? No, pravdu je, že někteří “profíci” dodnes nepochopili ani rozdíl mezi lokalizací a primárním jazykem (o skriptu ani nemluvě)... ale už bych se zase opakoval, asi po sté… což mi přijde zbytečné…
Profíkama myslím lidi, kteří by jimi aspoň měli být – takže technici z MAC-provozoven (takže oficiální dealeři), a to ať z těch velkých v Praze, tak i ti, co třeba přešli jinam, ale dělají pořád jabka. Dnes jsem zrovna něco řešil, a byl jsem přesměrován na technika, který se “tím” zabývá. Co myslíte, že byla první otázka po pozdravu? “Máte českou lokalizaci nebo US systém?” Že umím anglicky jen tak trochu mě sice štve, ale proč se mám uprostřed Česka stydět nebo bát říct, že mluvím s kompem česky? Nehledě na to, že mí lidi v práci (tím myslím sekretářku, skladníka atd) chtějí jednoznačně komunikovat česky nejen mezi sebou, ale i s počítačema, co jim dám na stůl.
Ona ta otázka je namístě, protože značné množství problémů je právě tehdy, pokud je aktivní západní skript—takže to samo o sobě ještě o ničem nevypovídá. Ano, na tuto otázku by se profík zeptat měl jako první—problém je reakce některých “takzvaných profíků”, kteří vás hned začnou přesvědčovat téměř že jste idiot, když používáte češtinu … bohužel tací odborníci existují...
PS: On existuje nějaký důvod, proč by skladník a sekretářka nemohli pracovat v plně českém prostředí?
Nechci vůbec říct, že by situace byla kritická, ale mám pocit, že v době OS6-7 byla podpora češtiny lepší. I když bylo všechno jednodušší. Ale je fakt, že občas někdo něco řeší, nebo se chce naučit víc, a nápověda v čeština prostě není. A k tomu se něco přihodí, třeba i přijde technik, a řekne “no raději byste měli zůstat v US systému a jen si dát čeština na první místo”. Co mi na to řeknou peckaři, asi nemusím rozvádět. Ale i když jsou české aplikace, tak lidi přijdou se systémem do kontaktu taky, a chtějí ho česky. No a pak zmatky ve fontech, přechod z 9 na X, leccos je jinak a ne všechno je jednoduché. Dodnes nemáme dořešené fonty, tak teď sleduju na Mujmacu a budu to zkoušet sám. Nejraději bych měl samozřejmě ve všech kompech stejná písma, a pokud možno kompatibilní s PC. Protože nejsme dtp, tak nemáme nijak velké nároky, ale když vytvořím u sebe formulář a dám ho ostatním, tak by měl vypadat všude stejně i po update systémů. Pro představu: Máme hodně dokumentů v Claris/AppleWorksu, náhrada za něj vlastně není, všechny jiné aplikace znamenají předělat kompletně dokumenty a změnit jejich vnitřní systém. Po přechodu na X jsme předělávali češtinu (stejný font pod X je prostě malinko jinak), a nejspíš nás to čeká znovu, protože to ještě není ono. Pak máme nějaké ekonomicko-skladové SW pod Filemakerem, tam ta čeština v menu taky není korektní. Navíc se mění proporce fontů s různýma verzema, takže je občas třeba sáhnout do formuláře. No a to ještě některé české fonty, které tiskne bez problému kolega, nedostanu do tiskárny já. A přitom náhled je OK. Náhled mi dokonce neukáže ani to, jak ten font bude vypadat vytištěný, takže i když je výsledek dobře česky, tak se mi třeba písmo nevejde do buňky.
Nechci tady diskutovat na pět stránek, jestli to umíte a máte chuť a jste z Prahy, tak se můžem domluvit. Leckdy to jsou prkotiny, ale otravujou. A když byla česká nápověda, tak jsem si leccos vyřešil sám, takhle je to systém pokus-omyl a to taky může dopadnout dost blbě.
Nefunguje tam toho mnoho. Mimo jine:
http://www1.apple.cz/resellers/dealers/mac/?service=computer
http://www1.apple.cz/cze/support/
http://www.apple.cz/cze/support/BosnaiHercegovina.html
http://www.apple.cz/cze/support/BosnaiHercegovina.html
Prodejci, vyvojari, podpora, jako by neexistovali.
Pane Nemecek, nevidim takovy duvod k usmevu, jaky vidim na fotkach. Mimochodem, Malerovi to tam taky slusi. Sbirku na opravu stranek delat nechci, ale seznam prodejcu vam pane Nemecku opravim zadarmo.
Jinak, vypada to tam hezky a rad se prijdu podivat.
— petr Cihlar 25.4.2006 07:19 #
m
— micker 25.4.2006 07:41 #
— zelenycaj 25.4.2006 08:06 #
c.
— creature 25.4.2006 08:27 #
nebyla by take fotka toho davu jablek chtivych nedockavych switcheru? nebo tam byli jen oficialove a ty? :)))
— japlecz 25.4.2006 09:14 #
japlecz: to bylo spis novinarsky, bylo tam asi 15 lidi v “davu”, nejaky vlastni fotky hodim casem.
creature: lol :)
— Martin Ler 25.4.2006 09:49 #
— click 25.4.2006 10:03 #
— Martin Ler 25.4.2006 10:11 #
— click 25.4.2006 10:53 #
— Martin Ler 25.4.2006 11:26 #
— click 25.4.2006 11:43 #
Maler: My tady mame nejake Apple Centrum?? Myslite tim asi ten obchod MacSource..
Slusna hra na velky kluky. Celkem se divim, ze zneuzivani a przneni registrovanych znacek Apple nevadi.
— pavel 25.4.2006 11:57 #
— Martin Ler 25.4.2006 12:02 #
— nasciturus 25.4.2006 12:11 #
— click 25.4.2006 12:26 #
— Matt 25.4.2006 12:33 #
— PV 25.4.2006 12:41 #
— apple1 25.4.2006 12:46 #
apple1, PV: tak, i ja sem tim byl docela prekvapen, ze je Ctvrtnicek Applista. A mel tam scenku s jabkem/bombou, ktera je tak nejak videt na fotkach :). Osobnosti s nuzkama v ruce jsou tak trochu nutnou dani dnesku, a lepci ctvrtnicek, nez Aneta :).
— Martin Ler 25.4.2006 13:39 #
— Martin Ler 25.4.2006 13:41 #
— Pavel Kout 25.4.2006 13:49 #
— agent 25.4.2006 14:34 #
— Marek 25.4.2006 15:21 #
To je Góóól!Nesmíte se zlobit ta firma co to dávala dohromady a instalovala logo nezná asi Apple a někdo zapoměl si obstarat pořádnou projektovou dokumentaci.
To je to naše slavné stavebnictví a špatná organizace v průběhu stavby…
Ahoj.
— Martin Untermuller 25.4.2006 22:26 #
c.
— creature 26.4.2006 07:34 #
Ja jsem u CDS kupoval Maca jednou a naposledy. Servis sileny, podpora nulova- a nejsem rozhodne sam, kdo ma takove zkusenosti. Dalsi kupuji a servisuji v Rakousku ci Nemecku, a tam to jde v klidu a pohode.
Mimochodem, za pridanou hodnotu u G5 Quad si pro to muzu do zahranici ZALETET.
PS: To, co tady nekteri rozebiraji, neni od tematu. Jde o to, ze misto toho, aby ceske “zastoupeni” Apple zlepsovalo sluzby, tak otvira tahle nesmyslna pozlatka a mysli si, ze jsou gerojove.
S Pozdravem
Zamindrakovany anonymni clovek
— zamindrakovany clovek 26.4.2006 21:09 #
jinak je evidentne tezko se zavdecit, nebot dalsi skupina pro zmenu stale vytyka, ze se dela malo pro marketing znacky u nas. toto neni pozlatko, toto je pomerne efekktivni zpusob, jak dostat znacku k lidem. “one-man-show” stanek tam podle vseho relativne rozumne fungoval (IMHO bez problemu se uzivil), nevidim duvod, aby tento kramek neprinesl radu novych zakazniku Apple.
Mimochodem, vy jste kupoval Maca skutecne primo u CDS? To jste asi dealer…
Ad ceny a dostupnost – verte nebo ne, oba problemy me, jako pracovnika distributora, pali jeste vice nez bezneho dealera, protoze na me podobne “krici” tech dealeru hromada a delame hodne pro to, aby produkty se dostaly k zakaznikum ve smysluplne dobe. Ovsem napriklad v situaci, kdy Apple pomerne brutalne i ve zbytku sveta protezuje sve obchody ani zdroje ze zahranici nejsou nejak rychlejsi. V pripade cen nechceme a v dany okamzik ani nemuzeme rozpoutavat nejakou cenovou valku. Ovsem s tim Quadem to je zajimava poznamka, uz dlouho jsem si neporovnaval ceny s Nemeckem a rozdil je dost velky. Ale tohle vsechno je spis na diskusi u piva, nez tady.
Stejne tak to je se servisem, kdy nam, jako distributorovi, rukama projde MNOHEM vice servisnich zakazek, nez udava pan Cihlar, ze jich vyridil. Osobne (a neni to jen muj pocit) se vsak nemohu zbavit dojmu, ze je neco v tomto systemu spatne. Protoze Apple fakticky plati za tyto opravy 2x – jednou CDS, ktere ma zaruku drzet, jednou servisu, ktery fakticky opravu provede. Je mozne, ze radove desitka oprav mesicne (na to mi to v prueru zatim vychazi) Apple De. nijak nevytrhne, otazka je, zda by tento stav byl trvale udrzitelny, kdyby se zde zaccala servisovat dejme tomu pulka pocitacu prodanych v CR. Soukrome (a opravdu soukrome) se domnivam ze nikoliv a nekdo by si toho v ekonoickych vysledcich vsiml a zarazil to. Proto tuto formu prilis nepodporuju. Pokud by doslo k jednani na dane tema a mel bych v ruce papir od nemeckeho Apple, ze to je z jejich hlediska zcela cisty zpusob servisovani a bez ohledu na objem to lze takto realizovat, situace by byla jina.
Jsem posledni kdo by neco namital proti tomu, aby sem vstoupil Apple a zacal to delat sam. Bohuzel to vidim jako zatim stale dost nerealny sen. Snazim se byt realista – vykrikovat ze CDS ci Quentin jsou banda idiotu a delaji vsechno spatne mozna pomuze pisateli od frustrace, ale to je tak vsechno. Bez nadsazky se kazdy den snazime aby to fungovalo lepe, informace a zbozi se k zakazniku dostalo vcas a dle slibu, ale bohuzel prilis jednoduche to neni. Chapu, ze to vsechny horke hlavy vubec nezajima, proste je vsechno spatne a basta, ale potom nelze ani ocekavat shovivavost v mem hodnoceni jejich pristupu. jsem otevreny takrka jakekoliv diskuse (byt jak rikam, spis nekde u stolu, nez zde), ale nektere prispevky (i ze strany velkych dealeru!) zde me obcas ponechavaji v udivu. Resp. me spis zarazi rozdil mezi slovy a ciny.
Mimochodem, jako na znacne fanfaronskou a pochybnou akci se divam i na sbirku ohledne lokalizace, kde se vsichni predhaneji v donacich, ale netusim, zda nekdo premyslel nad tim, zda to vubec LZE realizovat bez oficialni spoluprace s Applem.
No nic, je mozne, ze muj pohled je prilis ovlivnen tim, ze sam jsem soucasti prodejnich kanalu. Proto se na vec nutne musim divat jako na PODNIKANI, tedy na cinnost smerujici k vytvareni zisku, i kdyz Apple je predevsim ma srdceni zalezitost. Ale proste vim, ze to vsechno bohuzel neni tak jednoduche, omezit se na vykrik “Quad je tak levny, ze si tam muzu pro nej zaletet” – ano, jako koncak to udelat muzete. Jako dealer uz ne. A jako distributor musite premyslet krome cen, kde MUSITE mit marzi i pro sveho dealera take nad tim, zda stejnou cenu budete moct udrzet i kdyz pujde dolar nahoru, zvedne se cena za dopravu (v soucasnych dnech se zvedaji palivove priplatky i pro leteckou dopravu) a mnohe dalsi.
Neboli, kdyz si myslite, ze to je tak snadne, pojdte nam delat konkurenci. Konkurence vzdy trhu prospeje, pokud je korektni.
— Martin Ler 27.4.2006 01:30 #
— Jirka 27.4.2006 02:33 #
— Martin Ler 27.4.2006 02:54 #
— Jirka 27.4.2006 05:01 #
— Martin Ler 27.4.2006 09:33 #
Pokud byste však měl regulérní problém, a napsal jej na oficiální adresu lokalizace, mohl byste být klidný—řešení by se našlo nebo byste byl přinejmenším informován o příčině potíží...
— agent 27.4.2006 09:56 #
— Jirka 27.4.2006 12:01 #
Za to muze CDS, lokalizace, HP, MaLer, agent… proste cely svet! (jenom ja ne) :) :) :)
— pajap 27.4.2006 12:28 #
...jak se do lesa volá…
:-))
— agent 27.4.2006 13:07 #
— Martin Ler 27.4.2006 13:12 #
Napadlo ale nekoho, ze by se to mohlo zkusit? Nikdo na tom nemuze prodelat. Kdyz to zarazi, nebudete v cizine servisovat stejne, jako se tam bojite servisovat ted. Neni co ztratit. Kdyz to Viden odmitne, no tak se to opravi tady a je to.
Proc si vsichni myslite, ze se to ted deje Applu za zady, a ze to musi zarazit, kdyz si toho pri nejakem narustu vsimne? Co kdyz Apple o tom vi a radeji to toleruje, nez aby v CR panovaly dal otresne podminky. Treba tu nechava IMC dozit a uz mu nestoji za to neco ukoncovat a rusit.
Ja osobne si myslim, ze muj partner ve Vidni s Apple dostatecne komunikuje na to, aby vedel jestli zakazani servisu pri narustu objemu hrozi nebo ne. Jsou to vsechno jen spekulace, zatim servis funguje a nic nenasvedcuje tomu, ze to Apple ukonci.
Neznam osobne lepsi zpusob, jak Apple a IMC upozornit na vaznost ceske situace nez mnozstvim zahranicnich oprav. Jsem presvedcen, ze pokud bude samo Apple iniciovat nejakou zmenu, nebude to obavany zakaz servisu v zahranici. Byla by to vyjimka z celosvetovych pravidel, medvedi sluzba, poskodilo by to jmeno Apple a mala CR za to nestoji. Apple by nejspis patral po pricinach tohoto stavu a urychlylo by to vytvoreni zastoupeni Apple u nas nebo by CDS/MDS donutil podminky servisu v CR zasadne zlepsit.
Myslim, ze hrozba sedeho importu (oficialni nakup v AT, D by nasledny servis v techto statech opet umoznil) a obava z poklesu prodeju CDS na ceskem trhu by byl i pro samotne CDS/MDS dostatecnou pakou na to, aby se to tu po strance servisu a podpory zlepsilo.
Zkusim ted trochu jinou konstrukci, nerikam, ze nekdo zastava tento nazor, dokonce to ani neni nazor muj, ale dokazu si to predstavit:
1. Nekteri lide v CR se obavaji, ze si Apple vsimne prostrednictvim velkeho mnozstvi zahranicnich oprav otresneho stavu, ktery tu panuje a donuti CDS k vyraznejsim investicim v oblasti servisu nebo to dokonce uspisi konec fungovani IMC v CR. Po vstupu CR do EU je jen logicke, ze tu Apple otevre zastoupeni, je jen otazka kdy.
2. Pokud Apple plati za opravu 2x a opravu provadi zahranici, penize na servis nekde zustavaji. Pokud jsme vyridili za pul roku 70 oprav, usetrili jsme CDS a servisnim strediskum v CR hrubym odhadem pri cene dilu 5000 Kc (velmi strizlivy odhad ceny dilu) zatim 350.000 Kc.
Pozn. Date tyto penize na lokalizaci? ;-)
3. CDS se zbavi problemovych zakazniku, kteri “prudi”, potrebuji vsechno hned, stezujici, nejsou ochotni mesic cekat. Tito zakaznici mavnou rukou a prijdou za nami. CDS bude v pohode. Kazda firma je rada, kdyz muze prodavat a nemusi se starat o servis.
4. Dealerum to taky nevadi, ti stale nabizeji mesicni standard, mohou ale nabidnout polovicni nadstandard a nechat si za to od zakazniku zaplatit.
Takove duvody mohou napadnout cloveka, ktery premysli, proc jeste v rakousku neservisuji ostatni dealeri a proc neni tato cesta oficialne podporovana.
Osobne se tesim na to co se stane, az to Apple jak rikate “zarazi”. Na muj obchod to vliv mit nebude, nakupuji v zahranici a tamni dealeri nemaji zakaz za hranice prodavat.
— petr Cihlar 27.4.2006 14:09 #
Co se tyce sbirky na lokalizaci, jde zrejme spis o to, udelat distributorovi ostudu. Kdyby Apple lokalizacnimu tymu prisla prosba/petice od “nebohych lidicek”, co chteji lokalizaci helpu a CDS je ignoruje, mozna by Jobs zuril stejne jak u te rozplakane holky a neco by s tim delal.
Mne CDS jako firma rozhodne nevadi, spis me vadi nektere aspekty jejiho servisu a podpory, coz je u nas, kde jablickaru neni mnoho, rozhodne dulezite.
Jiste mate pravdu, ze podobne stanky zvysi prodej iPodu a dalsich vyrobku Apple, ale jakmile nekdo, kdo ceka jiz treti mesic na vyrizeni reklamace a nema jedinou zpravu o tom, co se deje, zavola Cerne Ovce/Obcanske judo ci jiny genialni porad, trzby opet klesnou, RH se bude radovat a na netu budeme opet cist, jak ma on a jemu podobni pravdu. A tohle by me rozhodne nepotesilo. Mimo to, na Internetovych strankach muzete bezne cist, ze Apple ma v CR strasny servis. Dokud jsem to nezazil, neveril jsem. Pritom by stacilo poslat dopis, ze se omlouvaji za delsi reklamacni dobu a ze na problemu pracuji.
Misto toho, aby se CDS snazili o to, stat se uznavanou a vseobecne respektovanou firmou, ktere kazdy toleruje vetsi pridanou hodnotu, tak kritiky ignoruji, nebo se s nimi hadaji- a tudy cesta nevede. Jde o to, ze CDS by mel nekdo dat po cumaku a ukazat jim, jakou maji povest nezodpovedne firmy, ukazat jim, ze by s tim meli neco delat a ne jen tezit ze sveho pseudomonopolu a povesti vyrobku, se kterymi jen kupci.
Timto prispevkem koncim, myslim, ze je jasny a vystizny.
Neberte to jako clanek PROTI CDS, ja jen navrhuji lepsi komunikaci se zakazniky, at uz koncovymi, nebo dealery. Vetsi vule k reseni stiznosti by taky neuskodila.
S vlidnym pozdravem
Zamindrakovany
— zamindrakovany clovek 27.4.2006 14:09 #
— Martin Ler 27.4.2006 14:30 #
— nasciturus 27.4.2006 15:42 #
— Marek 27.4.2006 18:38 #
— Mirek 2.5.2006 13:11 #
— jf 2.5.2006 18:13 #
— Mirek 3.5.2006 13:39 #
— agent 3.5.2006 17:57 #
— Mirek 5.5.2006 13:59 #
PS: On existuje nějaký důvod, proč by skladník a sekretářka nemohli pracovat v plně českém prostředí?
— agent 5.5.2006 22:41 #
Nechci tady diskutovat na pět stránek, jestli to umíte a máte chuť a jste z Prahy, tak se můžem domluvit. Leckdy to jsou prkotiny, ale otravujou. A když byla česká nápověda, tak jsem si leccos vyřešil sám, takhle je to systém pokus-omyl a to taky může dopadnout dost blbě.
— Mirek 9.5.2006 12:54 #