Neni mozna, todle rypnuti si nenecham ujit. Az bude Leopard dostupny verejne, at se mi ozvou lidi, co nebudou radi za virtualni plochy a porad si vystaci s Expose :D
lib_i_, jinak kdyz srovnavaji pokrok s Woknama, tak by se meli stydet… Virtualni pluchy jsou na unixovych. WM dostupne vice nez 10 let a oni to ted uvadeji jako neco extra…
duhove kolecko je fajn, ale objevuje se moc casto :) btw virtualni plochy mi proste k memu stylu prace “pouzivam 15 aplikaci prubezne” proste nesedi – kdysi se zkousel, rezignoval.
no s tim virtual plochou mas pravdu v linuxu uz je to velmi dlouho.. ale GATES se ted asi musi obracet a skakat si na hlavu… dokonce mozna vzal kladivko a boucha snim sve manazery :-)
ja sice zalohuj na server raid1 kazdy patek automarticky vybrane slozky ale pokud mi to bude delat automaticky a to jeste tak ze se ke starym muzu vratit kdy chci. tak to je super. sice muj backup to umi taky ale jen manualne myslim ze ten co bude v leopardu bude omnoho lepsi.
dat si na pozadi nejakou hezkou fotku pri video ichat je taky skvela vec. aspon manzelka nebude vedet kde jsem :-) ale to spis uzijou zenati. Coz ja zatim nejsem :-)
Ten MacPro vypada po technicke strance velmi pekne, 2x ethernet, 4x HDD, 2x opt. mechanika, slusny procesor i grafika … neco takoveho tady chybelo.
Ale stranky jsou site dost horkou jehlou:-(
Co to treba je “Front panel headphone minijack and speakcer” a to, ze ke stroji dostanete classicovsky “FileMaker Pro 3.5 trial” taky prilis nepotesi:-)
Ani samotna stranka www.apple.com/macpro nevypada prilis pekne, skoda:-(
ahoj ve spolek .-) sem doma nejak propasl zaplaceni netu tak mne odstrihly a musel sem se jit podivat do prace, no ale taky sem to mohl vydrzet do zitrka :-)
ten backup se mi zamlouva, bufo proc nepriznas ze se ti zamlouvaji i dve mechaniky v macku, spominam si ze jsi kdysi lamentoval ze se tam nedaj strcit 2 mechaniky tak by jsi to ted mohl ocenit :-)
me se masinka zamlouva, tak jen aby na ni nebyly nejaky mouchy.
martine dik za reportaz i kdyz dneska jsem si ji nevychutnal tak jak u me byva zvykem .-)
[10] purporte[X]: vsak tyhle plochy dle videa vypadaji pouzitelne, hlavne se mi libi nahled vsech ploch ve stylu expose :) je to asi jedina vec co mi leoprd prinese na ibooku :)
No, jsem trochu v rozpacich – na jednu stranu par dobrych veci (Time Machine, spotlight na serverech, plochy – ktere jsou mne osobne k nicemu), ale vetsinou spis blbustky, byt pekne :-) Jsem zvedav, co zustava tajne. Ze by treba virtualizace?
Jsem rad, ze rozsirili pozice v Macu. Ale malicko se obavam rozsirovani pameti – co jsem koukal na fotky, tak jsou na nich chladice. Otazka je, jestli tam pujdou dat libovolne, nebo jen specialni od Applu – a v tom pripade, aby nebyly dostupne jen od nich i ty pameti…
no pánové, ty minidema na http://www.apple.com/macosx/leopard/ jsou fakt mazec. Microsoft by si měl dát velký pozor na to co vypustí... Jen je škoda, že většina BFU nepozná sílu kvalitního GUI.
pro soundake:
kdyz nekdy ctez nazory na cdr.cz tak je cloveku smutno ”... to bude ve viste super a tam to jeste lepsi a z tohodle nam de hlava kolem…” pak jim reknes ze todle uz vsechno aple v OSX ma a hned se na tebe vysypou sami “IT mackari” co jim aple porad tuhne OSX pada a vubec je to naprd :-) to je prca kolik tech mackaru se tam najednou obevi :-)
pro weronika:
mam strach ze sance na oficialni podporu bude 0 .-/ ale nechme se prekvapit, moje maminka ma upgradovanou zelenou G3 na G4 tak taky doufam ze to tam pojede, hlavne si rikam ze by to mohlo jet rychleji :-)
micker: těžko přesvědčovat někoho, kdo maca ani neviděl, či si nechce připustit, že existuje něco jiného (schválně neříkám lepšího) – nehledě k tomu, že 75% tamních příspěvovatelů jsou pařani, warezáci a děti :)
Ostatně doufám, že Leopard pojede i na mámy eMacu, jelikož hlavně rozšířené funkce iPhota a TimeMachine se jí budou velmi hodit. Jen mám tušení, že to bude chtít externí velkej disk (tech 80GB asi stačit nebude, sic má z 1/2 prázdno).
Prijde mi ze iChat se zmenil z IM klienta v multifunkcni nastroj na vsechno mozny :-) Ta sdilena plocha… budu mit problem s nastavenim treba virtualizace….. Tak si dam videochat s nekym ze servisu (budou to pouzivat misto hotlink), a ukaze mi na svym desktopu presnej postup… A ja si to pak podle toho nastavim a mam vystarano…. Tohle a Time Machine me potesilo opravdu nejvic :-)
K virtualnim plocham a k widlim. V ramci Power tools pro win existuji (myslim ty programy od MS co po overeni pravosti systemu stahujes za daco).
Me ale to nejak k praci nepomahalo a to ve win neni.
Zpet k applu trochu me zarazi ze nedla neco mezi imac a macpro ten cenovy skok je tam velky a ja netouzim po pocitaci co ma monitor v sobe :-). Proc ma mac tak male portfolio 3desktopy (pokud pocitam mini) 2 laptopy to je fakt bida.
to G : Laptopy si myslim, ze nejsou problem…. Ale velky “Mac Mini” nebo “iMac” bez displeje v klasickym casu jako Mac Pro chybi…. Myslim si, ze sice Mac Mini neni drahej, ale diky tomu, ze BFUs nevedi, ze rozsirit pocitac jde i jinak nez cpanim HW dovnitr (FireWire, USB 2.0….), tak to zavrhne s tim, ze casem ho prece nemuze vylepsit, jak je zvyklej u PC
mozna, ze by neskodilo, kdyby Apple vytahl z rukavu velikostne neco na urovni MiniPC – tj. sice vetsi case nez Mini, ale s vetsimi a tudiz levnejsimi komponentami (tj. 3,5” disky, klasické paměťové moduly,...)
Nehlede na to, ze vetsina lidi nijak PC nerozsiruje, max. pamet ci disk. Jinak to kupuji vcelku jako televizi.
Jak to tady ctu, tak me napadla filozoficka uvaha:)
Vite v cem je, podle me, nejvetsi problem? Ze ta Gatesova veta (odpoved) z Piratu je stale platna – takovej “Billuv zakon”:) To, jak odpovida na Jobsovu pripominku, ze ”...system na Macintoshi je lepsi nez jejich Windows…” prostinkou replikou, ze ”...na tom prece vubec nezalezi…”. To je bohuzel kruta pravda.
Hodnotite tady system, ktery je moderni, vyspely, stabilni a srovnavate ho s Vistou, ktera je jak mnohdy rikate jen spatnej plagiat…. Jenze v lednu (nebo breznu, ale to nehraje roli) prijde Vista a vsichni budou zase jako smyslu zbaveni. MacOSX vypada perfektne uz nejakej rok a to je zaroven jeho velky problem. Okoukal se” Jenze Vista se vsemi temi cinkrlatky, pruhlednosti a odlesky bude proste NOVA.
Svet se meni a lidi bohuzel cim dal min zajima co je “pod kapotou”. Ve vsech ohledech. Navic XP jsou dobre pouzitelny a ted se na ne hodi slusivej kabat. A dokonce to tem lidem pojede na dostupnejsim zeleze.
I z techto duvodu si myslim, ze v horizontu 2 let (ale rozhodne ponozky nejim:) Apple uvolni OSX i na bezne stroje. Tedy pokud vubec chce s MS bojovat. Do te doby necha “sednout” provoz na intel strojich s vicemene standardni konfiguraci znamou i z PC sveta a postupne zacne nabalovat dalsi HW varianty (pokud to uz nedela) a nakonec prijde uvolneni “pro vsechny standardni soucasne konfigurace vasich PC”. jak znam Steva tak slogan by mohl znit treba: “Vdechnete vasim PC novy zivot!”:)
Ale do te doby to tady bude MS valcovat. A to presto, ze Leopard je skvelej OS.
pro Chuan Torena:
no nevim nevim, vem si jakej maji ted boom s prodejem intelmacku, takze mozna bude stacit rozsirovat a rozsirovat vyrobu a na tom se taky pujde dobre napakovat .-)
m
to: micker
Souhlasim, Apple prodava pocitace jako nikdy predtim. Jenze presto jde v globalnim meritku pouze o udrzitelny rust.
Kdyz se podivame do minulosti, tak je zrejme, ze MS “uchvatil” svet pocitacu relativne velmi rychle. Pokud pominu slusne nastartovani v podobe 3.11, tak od Win95 jako by snad ani jiny OS neexistoval. Fakt neni dulezity, jestli si tu a tam prectete o Linuxu (tyto clanky, pokud se k nim vubec dostane, vetsina “beznych” uzivatelu se zvedavym zajmem precte a zase pekne odlozi) nebo o MacOSX (“hele, vcera jsem videl fakt bezva system. Krasny okna, poskakujici ikonky… tak jsem si vcera stahnul takovy suprovy tematko a ted moje windows vypadaji uplne stejne:).
Microsoft nemusi spechat. Protoze i pres nadseny jasot o skvelych “nabusenostech”, ktere obahuje, Linux dnes de facto nikdo nepouziva a totez se da rict o OSX. Kdyz rikam nikdo, tak to nemyslim hanlive. Sam na nem cca 50% casu delam:) Spis tim minim malo podstatny vzorek populace.
A hlavne nevidim v nejblizsi budoucnosti jedinej duvod, proc by se to melo vyrazne zmenit. I nejlevnejsi pocitac od Apple je stale DRAHY a ostatni vyrobci pocitacu take nebudou prihlizet aktivitam Apple s rukama v kline. Navic brzo budou mit v rukou mocnou marketingovou zbran. Vistu…..
Prosim vas, o tom systemu uz se toho tolik napovidalo, ze jeste ani neexistuje a uz o nem vi snad i duchodci co krmi v parku holuby! Da se totez rict o MacOSX, ktery uz nekolik let kontinualne roste? Bohuzel ne. Proste si myslim, ze pokud chce byt Apple vyznamnejsim hracem na poli OS (stejne jako se mu to povedlo s iPody) jenom jim vyrabene pocitace mu na to stacit nebudou.
Ale to jsou samozrejme pouze moje subjektivni nazory:)
Chuan: máš bohužel pravdu. Navíc Apple nemá (aspoň u nás) tak agresívní marketing jako Microsoft, stačí kouknout na dnešní posty na živě, kde o novinkách u Applu informuje jedna ubohá malá newska, kdežto o Vistě se toho napsalo až hanba.
Ona to bude trochu i chyba komunity, že se drží uzavřená, publikuje jen na “svých ezinech” a na ty masové tak trochu kašle (tedy pokud jim příspěvky nevrací šéfredaktoři s připomínkou, že to nikoho vlastně nezajímá – hlava 22?).
Jenže tyhle úvahy jsou nám stejně k prdu. Chce to činy :) Zdroje jistě jsou a skvělé produkty také…
martin: tam je to zase ten případ ignorace ze strany šéfredaktora.
A nejen tam, dneska jsem prolézal servery jako PCTuning a Světhardware a o nových MacPro resp. Leopardovi ani čárečka (i ten “puberťácký” CDR.cz aspoň něco napsal).
martin: nj, ono ani Zive si nemuze dovolit odmitnout od nekoho clanek, kdyz uz ho pozadali aby ho napsal. By z toho pro ne mohlo byt zbytezne “fopa”. Skoda slov…
Diskuze dobra no :-D. Docela mne ted’ na živě zarazil poslední článek o keynote na WWDC…. I ten flamewar pod nim…... Přijde mi, že už jde jen o to aby se člověk hádal, a ne se dobral nějakého cíle…
— Vlada J. 7.8.2006 19:15 #
— minibOOn 7.8.2006 19:16 #
2.6 GHz dual
256 MB RAM
Superdrive
$2,499
— minibOOn 7.8.2006 19:17 #
— JK 7.8.2006 19:18 #
— minibOOn 7.8.2006 19:19 #
— minibOOn 7.8.2006 19:19 #
— minibOOn 7.8.2006 19:20 #
— sundevil 7.8.2006 19:20 #
— purporte[X] 7.8.2006 19:46 #
— purporte[X] 7.8.2006 19:54 #
— snilard 7.8.2006 19:56 #
— purporte[X] 7.8.2006 20:01 #
mluvíme-li o designu, nejradši bych jim dal přes pracky za to odporné duhové kolečko, oběvující se místo přesýpaček.. nebo ne?
— petrfajkos 7.8.2006 20:07 #
— Martin Ler 7.8.2006 20:12 #
— sundevil 7.8.2006 20:14 #
— Bufobufo 7.8.2006 20:20 #
— sundevil 7.8.2006 20:21 #
— Martin Ler 7.8.2006 20:22 #
— minibOOn 7.8.2006 20:23 #
— sundevil 7.8.2006 20:26 #
— minibOOn 7.8.2006 20:28 #
— sundevil 7.8.2006 20:29 #
Mail je dodnes ještě takovej jelimánek, že se s ním nedá stejně pracovat.
— Bufobufo 7.8.2006 20:29 #
— sundevil 7.8.2006 20:30 #
— sundevil 7.8.2006 20:31 #
da sa kuknut
— Durko Ertepla 7.8.2006 20:32 #
http://www.apple.com/macosx/leopard/mail.html
si muzete presne podivat co jaka funkce umi
— sundevil 7.8.2006 20:38 #
Ale stranky jsou site dost horkou jehlou:-(
Co to treba je “Front panel headphone minijack and speakcer” a to, ze ke stroji dostanete classicovsky “FileMaker Pro 3.5 trial” taky prilis nepotesi:-)
Ani samotna stranka www.apple.com/macpro nevypada prilis pekne, skoda:-(
— A.R. 7.8.2006 20:51 #
ten backup se mi zamlouva, bufo proc nepriznas ze se ti zamlouvaji i dve mechaniky v macku, spominam si ze jsi kdysi lamentoval ze se tam nedaj strcit 2 mechaniky tak by jsi to ted mohl ocenit :-)
me se masinka zamlouva, tak jen aby na ni nebyly nejaky mouchy.
martine dik za reportaz i kdyz dneska jsem si ji nevychutnal tak jak u me byva zvykem .-)
m
— micker 7.8.2006 20:56 #
m
— micker 7.8.2006 21:02 #
— sundevil 7.8.2006 21:02 #
— opat 7.8.2006 21:03 #
— opat 7.8.2006 21:05 #
Jinak Power Mac je skvělej !!! Konečně mě vyslyšel Bufobůh a nakonec i Steev !!!!!! Konečně si mám zase co koupit :)
Ježííííííš to bylo nadávek, co jsem kvůli těm mechanikám schytal !!!!!!!!!!
— Bufobufo 7.8.2006 21:07 #
— Hanka 7.8.2006 21:09 #
Jsem rad, ze rozsirili pozice v Macu. Ale malicko se obavam rozsirovani pameti – co jsem koukal na fotky, tak jsou na nich chladice. Otazka je, jestli tam pujdou dat libovolne, nebo jen specialni od Applu – a v tom pripade, aby nebyly dostupne jen od nich i ty pameti…
— Lukas Kalista 7.8.2006 21:21 #
— straw 7.8.2006 21:40 #
Jinak Mac Pro velmi slušný počin.
— soundake 7.8.2006 21:42 #
— weronika 7.8.2006 21:47 #
kdyz nekdy ctez nazory na cdr.cz tak je cloveku smutno ”... to bude ve viste super a tam to jeste lepsi a z tohodle nam de hlava kolem…” pak jim reknes ze todle uz vsechno aple v OSX ma a hned se na tebe vysypou sami “IT mackari” co jim aple porad tuhne OSX pada a vubec je to naprd :-) to je prca kolik tech mackaru se tam najednou obevi :-)
pro weronika:
mam strach ze sance na oficialni podporu bude 0 .-/ ale nechme se prekvapit, moje maminka ma upgradovanou zelenou G3 na G4 tak taky doufam ze to tam pojede, hlavne si rikam ze by to mohlo jet rychleji :-)
— micker 7.8.2006 21:56 #
— minibOOn 7.8.2006 22:01 #
Ostatně doufám, že Leopard pojede i na mámy eMacu, jelikož hlavně rozšířené funkce iPhota a TimeMachine se jí budou velmi hodit. Jen mám tušení, že to bude chtít externí velkej disk (tech 80GB asi stačit nebude, sic má z 1/2 prázdno).
— soundake 7.8.2006 22:04 #
— soundake 7.8.2006 22:07 #
— minibOOn 7.8.2006 22:13 #
Me ale to nejak k praci nepomahalo a to ve win neni.
Zpet k applu trochu me zarazi ze nedla neco mezi imac a macpro ten cenovy skok je tam velky a ja netouzim po pocitaci co ma monitor v sobe :-). Proc ma mac tak male portfolio 3desktopy (pokud pocitam mini) 2 laptopy to je fakt bida.
— G_ 7.8.2006 22:23 #
— minibOOn 7.8.2006 22:46 #
— G_ 7.8.2006 22:58 #
Nehlede na to, ze vetsina lidi nijak PC nerozsiruje, max. pamet ci disk. Jinak to kupuji vcelku jako televizi.
— soundake 7.8.2006 22:59 #
Vite v cem je, podle me, nejvetsi problem? Ze ta Gatesova veta (odpoved) z Piratu je stale platna – takovej “Billuv zakon”:) To, jak odpovida na Jobsovu pripominku, ze ”...system na Macintoshi je lepsi nez jejich Windows…” prostinkou replikou, ze ”...na tom prece vubec nezalezi…”. To je bohuzel kruta pravda.
Hodnotite tady system, ktery je moderni, vyspely, stabilni a srovnavate ho s Vistou, ktera je jak mnohdy rikate jen spatnej plagiat…. Jenze v lednu (nebo breznu, ale to nehraje roli) prijde Vista a vsichni budou zase jako smyslu zbaveni. MacOSX vypada perfektne uz nejakej rok a to je zaroven jeho velky problem. Okoukal se” Jenze Vista se vsemi temi cinkrlatky, pruhlednosti a odlesky bude proste NOVA.
Svet se meni a lidi bohuzel cim dal min zajima co je “pod kapotou”. Ve vsech ohledech. Navic XP jsou dobre pouzitelny a ted se na ne hodi slusivej kabat. A dokonce to tem lidem pojede na dostupnejsim zeleze.
I z techto duvodu si myslim, ze v horizontu 2 let (ale rozhodne ponozky nejim:) Apple uvolni OSX i na bezne stroje. Tedy pokud vubec chce s MS bojovat. Do te doby necha “sednout” provoz na intel strojich s vicemene standardni konfiguraci znamou i z PC sveta a postupne zacne nabalovat dalsi HW varianty (pokud to uz nedela) a nakonec prijde uvolneni “pro vsechny standardni soucasne konfigurace vasich PC”. jak znam Steva tak slogan by mohl znit treba: “Vdechnete vasim PC novy zivot!”:)
Ale do te doby to tady bude MS valcovat. A to presto, ze Leopard je skvelej OS.
— Chuan Torena 8.8.2006 08:57 #
no nevim nevim, vem si jakej maji ted boom s prodejem intelmacku, takze mozna bude stacit rozsirovat a rozsirovat vyrobu a na tom se taky pujde dobre napakovat .-)
m
— micker 8.8.2006 10:17 #
Souhlasim, Apple prodava pocitace jako nikdy predtim. Jenze presto jde v globalnim meritku pouze o udrzitelny rust.
Kdyz se podivame do minulosti, tak je zrejme, ze MS “uchvatil” svet pocitacu relativne velmi rychle. Pokud pominu slusne nastartovani v podobe 3.11, tak od Win95 jako by snad ani jiny OS neexistoval. Fakt neni dulezity, jestli si tu a tam prectete o Linuxu (tyto clanky, pokud se k nim vubec dostane, vetsina “beznych” uzivatelu se zvedavym zajmem precte a zase pekne odlozi) nebo o MacOSX (“hele, vcera jsem videl fakt bezva system. Krasny okna, poskakujici ikonky… tak jsem si vcera stahnul takovy suprovy tematko a ted moje windows vypadaji uplne stejne:).
Microsoft nemusi spechat. Protoze i pres nadseny jasot o skvelych “nabusenostech”, ktere obahuje, Linux dnes de facto nikdo nepouziva a totez se da rict o OSX. Kdyz rikam nikdo, tak to nemyslim hanlive. Sam na nem cca 50% casu delam:) Spis tim minim malo podstatny vzorek populace.
A hlavne nevidim v nejblizsi budoucnosti jedinej duvod, proc by se to melo vyrazne zmenit. I nejlevnejsi pocitac od Apple je stale DRAHY a ostatni vyrobci pocitacu take nebudou prihlizet aktivitam Apple s rukama v kline. Navic brzo budou mit v rukou mocnou marketingovou zbran. Vistu…..
Prosim vas, o tom systemu uz se toho tolik napovidalo, ze jeste ani neexistuje a uz o nem vi snad i duchodci co krmi v parku holuby! Da se totez rict o MacOSX, ktery uz nekolik let kontinualne roste? Bohuzel ne. Proste si myslim, ze pokud chce byt Apple vyznamnejsim hracem na poli OS (stejne jako se mu to povedlo s iPody) jenom jim vyrabene pocitace mu na to stacit nebudou.
Ale to jsou samozrejme pouze moje subjektivni nazory:)
— Chuan Torena 8.8.2006 11:33 #
Ona to bude trochu i chyba komunity, že se drží uzavřená, publikuje jen na “svých ezinech” a na ty masové tak trochu kašle (tedy pokud jim příspěvky nevrací šéfredaktoři s připomínkou, že to nikoho vlastně nezajímá – hlava 22?).
Jenže tyhle úvahy jsou nám stejně k prdu. Chce to činy :) Zdroje jistě jsou a skvělé produkty také…
— soundake 8.8.2006 13:13 #
— Martin Ler 8.8.2006 19:26 #
A nejen tam, dneska jsem prolézal servery jako PCTuning a Světhardware a o nových MacPro resp. Leopardovi ani čárečka (i ten “puberťácký” CDR.cz aspoň něco napsal).
— soundake 9.8.2006 09:02 #
— Martin Ler 9.8.2006 09:36 #
— J2930 9.8.2006 11:40 #
— soundake 9.8.2006 12:04 #
— Martin Ler 9.8.2006 20:39 #
http://www.winsupersite.com/showcase/macosx_leopard_preview.asp
— tweeky 10.8.2006 07:40 #
— soundake 10.8.2006 14:19 #
— Martin Ler 10.8.2006 14:25 #
— minibOOn 10.8.2006 17:31 #
http://www.macworld.com/2006/08/firstlooks/macprobench/index.php
A jak se dalo predpokladat, vykonovy rozdil neni nijak dramaticky, u vetsiny aplikaci v radu procent.
— GB 11.8.2006 09:38 #
— Mr. Cidermaster 11.8.2006 18:18 #