Unreal Tournament 2004 pro Intel

6. 02. 2006, 22:21 · Nakousnutá jabka · Bleskovka

ikonkaPrvní “velká” hra nativní pro Macy s Intelem je Unreal Tournament 2004, Universal Binary je dostupná jako patch na plnou verzi. Bohužel (ptal jsem se autora portu) nebude prý k dispozici nativní demo :(.

Každopádně výkon podle prvních testů stoupl asi o 40%, což není 100%, které prorokoval Apple, ale stále mi to přijde lepší, než drátem do oka – za stejné peníze jako před pěti měsíci dostanete (ve vhodném případu) o řadu desítek procent víc – to je málo? Přiznám se, že nářky uživatelů nad opuštěním PowerPC mě už přestávají bavit – je pravda, že PowerPC G5 je poměrně solidně rychlé v současné době, ale bylo by tomu tak i za rok? A přijde vám normální mít čtyřprocesorový stroj chlazený kapalinou? Pokud IBM samo již nechtělo podle všeho ve vývoji desktopové verze PowerPC 970 příliš pokračovat, o notebooku nehovoře, co Apple měl pod vás dělat? Asi někde v archívu zkusím vyhrabat nějaké informace z doby, kdy se přecházelo z 68k na PowerPC – tehdy také první verze strojů s PowerPC nebyly žádný technologický zázrak. A teď se všichni tváří, jako že je Apple poprvé podvedl, když neplatí oněch proklamovaných 200% výkonu PowerPC G5.

Ano, sem poněkud naštvaný, neboť nyní mi přijde módou házet hnůj na první Intelovské stroje, přesně měsíc po uvedení. Hodnoťme po roce (resp. až se taky dokope samotné Adobé), a věřím že většina už ani nepípne.

No nic, na závěr článek shrnující postoje různých výrobců k portacím her na Macy s Intelem.

· Trvalý odkaz na tento příspěvěk · Linkuj.cz · Jagg.cz

  1. ale no tak, to je pekne nefer srovnani. “za stejné peníze jako před pěti měsíci dostanete (ve vhodném případu) o řadu desítek procent víc” – to by prece bylo i v pripade upgradu na rychlejsi G5. Porovnavas to stale, jako kdyby to byly stejne stare konfigurace.
    Souhlasim s tim, ze Jobs asi nemel na vyber. Ale predevsim kvuli notebookum, kde byla situace neudrzitelna :-( To ale nic nemeni na tom, ze je Intel hure navrzeny procesor, tak nevim, proc bych z toho mel byt nadseny. Skakat radosti ze smerovani k prumernosti nehodlam. Promin, v tom se neshodneme :-) Zajimalo by me, jak by vypadal vykon pri prechodu na Cell. Ale je fakt, ze tam by asi nebyl tak rychly vyvoj. I kdyz kdo vi… http://www.novinky.cz/59574-.html

    Lukas Kalista    6.2.2006 22:33    #

  2. Moje slova, nezbyva, nez souhlasit.Nekteri jsou opravdu zvlastni, ted zastavaji PowerPC a maji pocit kudly v zadech, az se za 15 let bude prechazet na jestenevymysleneneco, tak se budou opet citit stejne a brecet nad x86 architekurou a temi skvelymi procesory od Intelu.

    — T3DO3    6.2.2006 22:35    #

  3. tiez som podobneho nazoru. ked bude viac, resp. vacsina nativnych applikacii tak tych spokojnych bude cim dalej tym viac, ostatny mozu plakat nad hrobom PPC.
    BTW, ako dobre ze mame aspon jeden nezaujaty blog o apple :)

    — BlueHawk    6.2.2006 22:49    #

  4. Stavím se k tomu stejně. Applu nic jiného nezbylo, a musel jednat rychle, protože za několik let by bylo pozdě. Z Intelu také nadšený nejsem, ale když PPC nechce nikdo dál dostatečně rychle vyvíjet, tak se nedá nic dělat. Jakékoliv nářky jsou zbytečné.

    Roman Šula    6.2.2006 23:14    #

  5. Predevsim je myslim vhodne zminit toto: “The benchmarks in this report should be considered preliminary, as they measure an unreleased internal beta build.” – Benchmark v tomto reportu je potreba brat jako predbezny, vzhledem k tomu, ze mereni probehlo na neverejne interni bata verzi!

    Jinak ja taky Applu verim, ze vsechno doladi a bude jeste lepe :)

    — Kichi    6.2.2006 23:42    #

  6. Hehe, úplně stejně lidi lamentovali kdysi při přechodu na PPC, dost možná to byli i ti samí, co se dnes nedokáží se svým mazlíčkem PPC rozloučit… Je to furt stejný, lidi nezměníš, historie je stále ve spirále.

    — pixy    6.2.2006 23:59    #

  7. “A teď se všichni tváří, jako že je Apple poprvé podvedl, když neplatí oněch proklamovaných 200% výkonu PowerPC G5.” Pěkně řečeno. To přece neproklamoval nikdo z nás, ale právě ten Apple. Takže: Podvedl nebo nepodvedl? (Jestli poprvé, to nevím.)

    — Jirka    7.2.2006 01:15    #

  8. Jirka – ale vzdyt ty vykony nebyla lez. Stejne jako neni lez nyni udavane 2-4x rychlejsi. Zalezi prece v cem. Driv to Apple udaval v aplikacich, nyni to udava ve SPEC. V obou pripadech je vysledek spravny, prestoze si zdanlive protireci. Rika se tomu marketing, nebo take politika. Je to bohuzel normalni a dela to kazdy. Ale jako podvod bych to bral, pokud by ty vysledky zcela jine, nez udavane.

    Lukas Kalista    7.2.2006 02:34    #

  9. No..narky, spis lidi poukazuji na to, ze se neustale srovnava novy dvoujadrovy Intel se starym a pokud mozno jednojadernym PPC. PPC proste neni ani spatny ani pomaly procesor a ani to neni spatna architektura. Problem je jen v tom, ze do vyvoje G6 uz IBM moc nespechalo (a Apple musi planovat dopredu..) a prenosna verze G5 uz nehrozila vubec. Takze tak. No a co lidem vadi – nevim jak v cechach ale v USA lidem vadi kdyz jim prestane fungovat jejich software, protoze si ho casto kupuji. Nechteji zadne komplikace, jsou nastvani kdyz vidi, ze jejich soft co maj jeste z devitky uz jim na Intelu nepojede, soft co maji koupeny pro OS X jim pojede pod emulaci a nektery vubec a nejvic je stve, ze si vloni koupili novy Mac a uz ted musi poslouchat prohlaseni vyrobcu software ze nove verze budou delat jen pro Intel a kompilovat pro G4/G5 uz do roka nebo dvou nebudou, protoze u slozitejsiho softu to neni jen o zatrzeni checkboxu “universal binary”. Znam par lidi co uz maj tech vecnych prechodu a investic dost a presli na Windows, protoze tam se da rozchodit temer vsechno ze stareho software a vyjde je to levneji. Osobne me to netrapi ale chapu, ze uz jsou nekteri nastvani nebo unaveni.

    — insider    7.2.2006 05:15    #

  10. insider: a toto bol jeden z dovodov mojho nasr…

    ci Intel ci PPC vlastne moc nezalezi, ak to bude dostatocny vykon. Ale berme to takto:

    Uz 3 (!!!) zmena architektury za 15 rokov, to mame kazdych 5 rokov totalnu zmenu. Kazdych 5 rokov investovat do noveho HW, noveho SW atd. Ja osobne nie som ten pripad, ale poznam dost ludi, co ich toto uz vytaca.

    A to nehovorim o aplikaciach Adobe, ktore neraz prestanu ist (alebo nejdu poriadne) po prechode na novsi OS X – napr. 10.3->10.4

    Toto su obrovske vydaje a ludia potrebuju STABILNU platformu. Ked kupia masinu, chcu ju zvacsa vsunut do stavajuceho workflow, bez dokupovania veci za dalsieho pol miliona.

    Preco na Windows mozem v klude spustit Photoshop 5.5 (ale aj 3-4) a to aj na najnovsom OS a na Macu to nejde? Preco musim mat kazde 3 roky pomaly nove pisma? Preco novy scanner, nove toto a hento? Toto ludi zaujima.

    A Apple by sa mal setsakra rychlo uvedomit, pretoze switcheri su vec pekna, ale tento zrejmy fakt spomenuty vyssie im dojde o (dalsich) 5 rokov a budu mat toho takisto plne zuby…

    — Jozo Remen    7.2.2006 09:04    #

  11. Jen tak pro zajímavost:
    nainstaloval z čistě výzkumného důvodu “hack” OS X na 6 klasik PC(P4, PM, AMD, AMD64) a musím uznat že to celkem šlo. Na G5tky to v tuto chvíli vžádném případě nemá(porovnávám s iMac a Quad) ale G4 to vklídku strčí do kapsy. Zajímavé bylo to, že AMD se zdálo nesrovnatelně rychlejší... zajímavé…

    PS: zdá se to být použitelné, i když je to HACK ver., asi by to měli začít prodávat i pro běžné PC nebo se z toho stane BLACK BUSSINES :))

    — nasciturus    7.2.2006 09:31    #

  12. Jožo: z hlediska prodeje uživatel, který si kupuje HW každý 5. rok, není zajímavý. Apple právě zajímají ti switcheři, kteří upgradují každý rok a kupují si nový počítač každé 2-3 roky. To jsou lidé, kteří vytvářejí cashflow. Ne profi uživatel, který jede na 7 let staré mašině a je spokojený.

    — Pepa    7.2.2006 09:32    #

  13. jožo: myslíš si, že by Apple šel do PPC kdyby věděl, že IBM za pět(?) let ten vývoj víceméně stopne? Myslím, že kdyby to Jobs jen tušil, tak se na x86 přejde již v té době. A dneska už neměl Jobs moc na výběr…

    soundake    7.2.2006 09:55    #

  14. jj, IBM tehda Apple ukecalo, ze udelaj G5. A asi slibovali hodne, kdyz jobs sel ven s verejnym slibem, ze za rok bude stroj na 3 GHz.

    Martin Ler    7.2.2006 10:03    #

  15. Souhlas s Insiderem a Jožem. Ta situace je neudržitelná. Adobe možná, snad, někdy, příště, za čas, jestli vůbec atd. udělá CS aplikace nativní pro Intel Mac. Ale do té doby možná, snad, může nakrásně skončit podpora PPC softu od jiných výrobců nebo Apple samotnýho. Myslím, že by se Apple měl (možná i smluvně) dohodnout s hlavními výrobci softu pro tuto platformu a přesně (závazně) říci do kdy, co a jak bude podporováno. A to jestli je v macku takovej nebo makovej procesor je drtivé většině uživatelů naprosto fuk.

    Pepa: ono to je (nebo bude) ještě horší. Ti profi uživatelé nemají ty old stroje kvůli nějakýmu sebemrskačství, ale spíš k udržení zpětné kompatibility a nebo k provozování softu na kterej výrobci kašlou (viz. Adobe FrameMaker)

    — opat    7.2.2006 10:25    #

  16. to: nasciturus
    ludi ktorych vyskusali hack na obycajnom PC je viac, nikdy to vsak nespominaj v diskusii kde sa nachadza Remen nakolko nim budes oznaceny za primitiva (vlastna trpka skusenost).

    — BlueHawk    7.2.2006 10:51    #

  17. ja som len zvedavy, co bude zase za 5 rokov. Dalsia zmena architektury?

    Tato situacia mozno vyhovuje vyrobcom prislusenstva a vyvojarom, lebo sa mozu krasne napakovat, ale nie pouzivatelom.

    Ak je neustala vidina cash flow to jedine, co drzi firmy ako Adobe u Apple, tak no zbohom…

    Skutocne sa to da zvladat len velmi tazko, kupite si nove zelezo a software, 2 roky vychytavate problemy so vsetkym, potom dalsie nove kde to uz ide, a zrazu bum bum a zase sme tam kde sme boli – nove problemy, novy soft, novy HW (nie masina, prislusenstvo, karty) atd.

    Toto je asi aj dovod, preco ludia z DTP utekaju na Windows – a ono sa to bohuzial deje. Ked totiz studio kupi dodatocne vybavenie (scanner, osvitku, natlackovy system, pisma, software) za par milionov a zrazu zistia, ze nova masina s tym nefunguje a nebude fungovat, tak co im ostava?

    Tahat peniaze z vrecka si moze Apple dovolit u pouzivatelov, co si kupia len ten pocitac a trosku softu, co upgraduju kupou novej masiny a nic ine nepotrebuju.

    Ale ak ma firma doslova vyhodit peniaze kazdu chvilu na prislusenstvo, aj ked to „stare" (2 roky) funguje maximalne spolahlivo, k tomu stale vychytavat problemy s tym a tym, nuz, proste sa na to vykaslu.

    A toto je jeden z dovodov, preco Apple len tazko prenika do business sfery – tam je nemyslitelne, aby sa menilo stavajuce a funkcne vybavenie kazdu chvilu (nie pocitace, ale to okolo). Celkove naklady na zmenu a opatovne vychytanie problemov su v tejto oblasti proste sialene

    — Jozo Remen    7.2.2006 10:57    #

  18. jožo: Tohle všechno je jasné. Dopady jsou jasně vyditelné. Ale tedy jak z toho? Má Apple financovat vývoj G5/G6 sám? Je vůbec něčeho takového schopen? Přineslo by mu to více, nebo by si pod sebou podřízl větev? Má vyvíjet dvě platformy najednou? Zaplatí se mu to? Co je skutečným produktem Apple? OS? HW? Feeling? Nebo řešení? Kdo je hlavním cílovým zákazníkem? Velké mezinárodní firmy? DTP studia? Domácnosti? Jan Tleskač?

    Spousta otázek, ale skutečné odpovědi zná asi jen Jobs a pár lidí okolo…

    soundake    7.2.2006 11:09    #

  19. to: BlueHawk

    beru to jako zajímavost… ještě dlouho asi nebudu mít možnost intelAPPLE otestovat…

    Co je nejhorší, zdá se že to je použitelné!!!
    Pokud s tím něco neudělají, hodně lidí takto asi pojede… také proč ne? Mimo honičky s ovladačema jsem nenarazil na nějaký závažný problém…

    — nasciturus    7.2.2006 11:11    #

  20. I kdyz prechod na Intel schvaluji (nic jineho jim podle mne nezbylo), castecne souhlasim s Jozo Remenem. Stale delam na OS 9, protoze k novemu PM G5 tezko pripojim skener Heidelberg (stal statisice), software Linocolor pro X neni (stal desitky tisic), tablet mam seriovy Wacom – pro X neni driver, uz jsem kdysi musel zahodit Tablet Kurta, ktery mel drivery pouze pro OS 7, atd. Loni v lednu jsem prodaval PM 8100/80 do jednoho studia, ktere potrebovalo pripojit skener na NuBus kartu.

    Doufam, ze toto je posledni zmena architektury. I kdyz se mi zacina libit OS X stale vice a vice, nejsem jeste pevne rozhodnut, zda misto OS 9 prejdu na X nebo Win. Zivim se DTP.

    — Martin22    7.2.2006 11:18    #

  21. ad Cell – výkon by se oproti současnosti dost zhoršil (ona opravdu frekvence není všechno – Intel by mohl vyprávět). Aby programy na Cell běhaly rychle, tak je nutné je přepsat pro použití více threadů a určité operace přepsat pro Cell SPE. Oboje dvoje je HODNÄš netriviální záležitost a je MNOHEM náročnější než přechod na Intel.

    — Petr Baláš    7.2.2006 11:25    #

  22. Petr Balas – ale jo, ja to beru, ze by to bylo slozitejsi (a tim padem drazsi a nevyhodnejsi). Jen by me to zajimalo, jak by byl svizny system a aplikace. V situaci, kdy po nich sahne i armada, tak asi nejde o spatne procesory :-)

    Lukas Kalista    7.2.2006 12:18    #

  23. APPLE PARTY 2006
    Tak mám potvrzený termín na Apple párty v Ondřejově. Bude to tedy v sobotu 1. dubna 2006, tedy dle původních předpokladů. Hned zítra o tom budu publikovat další info včetně případného spojení veřejnou dopravou, nějakého toho programu atd.

    Roman Šula    7.2.2006 12:40    #

  24. taky z Intela nejsem nadšenej ale dá se říct že mi je to už jedno. Počítač už beru jako blackbox, zajímá nmně vstup (já a jeho xixht) a výstup mojí práce. Neswitchnul jsem (ještě před rokem jsem to viděl na 95%) a časem prubnu X na skládačce a třeba za pár let mi Aple nabídne něco pěknýho na stůl co splní všechny moje (docela skromný) požadavky. Mně se líbí jak jabkaři všude argumentujou, že se daj v pohodě používat ještě starý G3 počítače atd atd… A najednou jim Apple hází pod nohy klacky svejma výstřelkama typu nemáme paralelní port, nemáme nubus… teď už nebude ani FW… Takže ty starý kompy zas až tak (profi) použitelný nejsou :( Když jsem to tak pročet došlo mi že Applu nezbejvá nic jinýho (díky svejm pár mizivejm % trhu) než nutit lidi kupovat nový kompy, co nejčastějš jinak by se neuživil (minimálně než začl dělat do hudby)
    Cell: asi dobrá věc ale kapku jednoúčelovka a ani nemá zajištěnej další vývoj. Starý karty na konverzi videa s DECovejma DSPčkama měly taky brutus výkon ale prakticky použitelný byly jenom na pár věcí..

    — Krtek    7.2.2006 16:18    #

  25. ten plac je z dovodu ze za poslednych 5 rokov sme tu mali dvakrat pohreb, najpr OS 9 na OS X
    (= nakup novy hardware nove aplikacia) a teraz PPC na Intel (= nakup novy hardware nove aplikacia) ak chcem udrzat krok.
    Uz len Logic Pro upgrage verzie 7 na universal binary za $50 je vrchol.
    Samozrejme bude to lepsie ked budu dostupne nativne aplikacie, vsak to bolo aj s OS X, vacsina presla na neho az vo verzii 10.2 dva roky po 10.0 – navyse zrejme na natlak reakcii na 10.0 bolo verzia 10.1 zadarmo upgrade. To iste teraz kupovat Intel maca a “frcat” na tom pod rosettou kde okrem ilife a v marci apple pro aplikacie, kto bude pustat na tom photoshop….

    Ked uz vyvijali OS X10.0 pre Intel mali urobit skok OS 9 rovno OS X na Intel, a nie nalakat ludi na vykonne G3-5 stroje, ktore o chvilu uz budu nepouzitelne

    — mcstuff    7.2.2006 16:37    #

  26. Souhlasim s Jozom. Na macu delam skoro 10 let v praci a tak jsem tim vsim prosel v ramci profi audia. NuBus, 9, X atd.
    K Vanocum jsem si domu poridil uplne prvni komp v zivote – iMac 17” a ta radost z super stroje mi vydrzela jen 3 tydny. Cekal jsem, ze alespon rok to bude, nez prijde novy stroj. Ale, ze jen 3 tydny a bum je tu uplne novy stroj, to mne teda dostalo…

    — Jirka    7.2.2006 17:01    #

  27. Prechod Mac OS 9 -> OS X a zaroven s tim PPC -> Intel neslo udelat. Protoze by proste neslo zajistit kompatibilitu aplikaci pro devitku (technologie ktera je dnes nasazena jako Rosetta nebyla). Zbavit se PPC slo az kdyz je OS 9 z hlediska vetsiny uzivatelu mrtvy.

    btw – firewire se zatim nikdo nezbavuje, bude ho mit i novy Mac mini. Paralel Apple nemel nikdy, NuBus byl odstrizen v roce uz ani nevim kolik, to je strucne receno vyvoj. Na PC se taky postupne pouzivaly ISA karty, PCI, PCI-E a urcite sem jeste na nekolik typu zapomnel. Ano, na PC je ten postupny vyvoj doprovazen mene zasadnimi zmenami, ale jak vas tak posloucham, tak by se mozna do dneska mely delat Macy s Motorolou 68040.

    Martin Ler    7.2.2006 18:01    #

  28. Reakce nekterych p.t. kolegu mi pripadaji mirne histericke. Vetsina aplikaci z doby Systemu 7 dodnes dobre chodi pod Klasikem, ja obcas hraji hry z r. 1985, bezne pouzivam Photoshop 4 a Illustrator 6. O tom, zda stejne procento aplikaci pro Win 3.11 chodi pod XP se muzete prit. Ze (vyjimecne) nektere 10 let stare veci nechodi? To prece na vsech platformach!

    Emulator stareho Systemu 7—MacOS 9 se objevi do par dnu ci tydnu, vzdyt existuje i na Windows (http://www.gibix.net/dokuwiki/en:projects:sheepshaver). Krome toho je podobnych open source projektu vic.

    NuBus: Copak na dnesnich WinTel strojich karty a periferie z te doby bezne funguji? Karty ISA, EISA a VESA? 5.25’’ diskety?

    — nm    7.2.2006 18:18    #

  29. Tenhle problem je vsude a stejne tak, jak je pochopitelny ze lidi kvuli tomu breci, je kvuli tomu brecet uplne zbytecny. Zrovna vcera sem odnes do popelnice svy nejstarsi PC i se zvukovkou do ISA, co me tehdy stala 12000 a do zadnyho myho novyho pocitace uz strcit nesla. Stejne tak sem mel doma pak jinou zvukovku za 20, pro kterou se najednou neobjevily jiny ovladace nez na win98. Po roce a pul pouzivani sem ji radsi prodal za 7, nez abych ji prodaval o pul roku dyl, kdy tyhle zvukovky uz nikdo nekupoval ani za 2000 kc.

    Zakaznici digidesignu by mohli taktez vypravet, akorat ze castky by byly statisicovy. Moje smula byla, ze to vsechno byly jen hracky na doma ktery se v tu dobu nijak nezaplatily.

    Moje zvukovka je ted Multiface za 30kkc a taky bych ji do zadnyho novyho jabka nestrcil, intel neintel. Tak to proste chodi. Vsechno co se da delat je makat, aby se veci zaplatily a kdyz uz je to pak nutny, tak radsi moc nepremejslet a koupit proste system novej.

    — zelenycaj    7.2.2006 18:33    #

  30. Martin Ler – ale Martine, na Motorole opravdu nikdo netrva. Problem je ten, ze Apple dela prilis radikalni kroky bez prechodneho obdobi. Vzdyt jsi to videl na te strizne, co jsem kupoval. Prisel s novymi stroji, nove sbernice… Jenze pro ty samozrejme jeste nebyly karty. Nevim jak ted, ale v prosinci existovala pouze jedina RAID karta a to je na ni jeste “For home or office”, takze nic moc extra. O jinych kartach ani nemluvim. Na PCcku vetsinou najdete i stare rozhrani, takze to tolik neboli. Kdyz neco neni pro nove, pouzijete stare. Vzdyt jak dlouho meli soubezne ISA a PCI? Rika se tomu ochrana investic. Netvrdim, ze by v dnesnich Macich mel byt Nubus, ale pri zmene platformy by melo byt jakesi naraznikove pasmo – alespon jeden model obsahujici nove i starsi rozhrani. Podobne jako to bylo u modrobile G3 – mela ADB (i kdyz iMac odrizl i to) a soucasne i FW a USB. Kdo mel tedy tablet pro ADB, nemusel ho hned vyhodit. To je podle meho problem, co lidi stve. A ne to, ze nejdou pouzivat veci 20 let stare.

    Lukas Kalista    7.2.2006 18:41    #

  31. Lukasi, presne tak.

    — Jozo Remen    7.2.2006 18:50    #

  32. njn, tohle je holt filozofie Apple, delaji radikalni kroky. iMac byl taky radikalni. Na druhou stranu kolik problemu PC vychazi prave z toho, ze vzdy za sebou tahnou pokus o podporu veci x let starych. Z druhe strany zase reknu, ze prave diky tem krokum se zacne neco hybat, protoze jinak by vsichni si rikali “to se jeste nejak zpytlikuje”. Samozrejme, kokretni by bylo, kdyby vice spolupracoval s vyvojari doplnku…

    a taky vam nic nebrani postavit jeste ted tu striznu na stare technologii, at je tim mineno PCI-X nebo PowerPC. je pravda relativne kratke (asi posledni PPC 2,7 s PCI-X mame na sklade, jinak uz nejspis nebudou)

    Martin Ler    7.2.2006 21:12    #

  33. já do teď bral Appla jako koupim komp, používam X let, každej novej upgrade OS ho vylepší a zrychlí.. a nebo rovnou odřízne. Jenom jsem zvědavej na vývoj novejch aplikací pro PPC. Podle mně je s pořádnejma PPC aplikacema do roka konec (ať Apple lže o podpoře PPC co chce) a prvořadej bude intel. Tim i dnešní Quady ztratěj na hodnotě.

    — Krtek    7.2.2006 21:15    #

  34. Ještě k těm “vykopávkám”: doma používam paralelní tiskárnu a paralelní skenr a nevidim důvod to měnit (leda až nebudou k sehnání barvy). To byl taky jeden z důvodů mýho neswitchnutí – kupovat nový periferie, když to neni nutnost a neživěj mně.
    Ještě mam pod stolem serveřík z roku něco kolem 2000-2002 a obsahuje 2 ISA sloty. Taky asi tak.

    — Krtek    7.2.2006 21:19    #

  35. PCka jsou druhy extrem :-( Tam ty stare technolgie tahnou jak kouli na noze i desitky let. To ve svete IT take nechapu. To ze radikalni rezy jsou Applu vlastni samozrejme vim, ale nemusim s tim byt preci spokojeny.
    Na druhou stranu – pro mne osobne vyhody u Applu stale prevazuji :-) Ale obcas je to s nim vazne tezke ;-)

    Lukas Kalista    7.2.2006 21:20    #

  36. To “posledne” 2×2.7 alebo 4×2.5 bude este velmi, velmi, vlemi dlho najrychlesi Mac… (Intel sa tak skoro nechyti.)

    — Peter Macik    7.2.2006 21:22    #

  37. podle mně se měl stát radikální řez na PC s příchodem woken bez DOSu. Udělat rovnou něco pořádnýho a zahodit starý kraviny jako nějaký ty ovladače nad 640 kb paměti, 16bit režimy a pod.. HW nároky stejně vzrostly tak mohli napsat rovnou pořádněj optimalizovanej OS. Starý aplikace na nvoym OS stejně nespustíš bez emulace.

    — Krtek    7.2.2006 22:07    #

  38. krtek: nechapes jednu vec, ze pokud nebudou vyvojari psat kod PRIMO pro SSE, tak neni jediny duvod, aby neudelali aplikaci i pro PPC – nebot to by mela byt, pri inteligentnim navrhu, zalezitost jednoho checkboxu. jinak bych rad pripomnel, ze pri prechodu na PPC i pri prechodu na OS X existoval paralelni vyvoj zhruba dva roky, i ze strany Apple. takze klidek.

    Martin Ler    7.2.2006 22:48    #

  39. Martin: este sa to ulahci, ak vyvojari namiesto vlastneho vector kodu pouziju novy framework na vektorizaciu priamo od Apple.

    Inak toto bude dost ludi pozadujucich Classic zaujimat:

    http://www.gibix.net/dokuwiki/en:projects:sheepshaver

    — Jozo Remen    7.2.2006 22:51    #

  40. IBM thumbs nose at heat concerns, kicks Power6 to 6GHz

    http://www.theregister.com/2006/02/07/ibm_power6_show/

    — Ratz    8.2.2006 09:45    #

  41. Ratz – no jo, ale to je Power, nikoliv G6ka :-) Jinak ja osobne si myslim, ze duvod nebyl az tak u vykonych procesoru (i kdyz asi take neco), ale u uspornych. G4 uz byly zastarale a mobilni G5ky v nedohlednu.
    Jsem zvedav, po cem sahne Apple do stolnich. Ted Intel predstavil Xeony, takze asi ty? Ale 150 W na jeden procesor je vazne dost… :-/

    Lukas Kalista    8.2.2006 12:55    #

  42. Lukas: Je oznamen do konce ctvrtleti dostupny Xeon LV s 32W prikonu…

    Ondra    8.2.2006 13:06    #

  43. Do stolnich by mohl jit Conroe. A nebo jsou Xeony LV a ULV se spotrebou od 15W do 30W.

    Ale jak je to vykonove oproti Quad G5, to asi nikdo netusi.

    — Martin22    8.2.2006 13:09    #

  44. Teď jsem koukal na www.barefeats.com – srovnání iMac CoreDuo s ostatnimi G5. V Universal Binaries spickovy vykon (porazi PM G5), pod Rosettou tragedie.

    — Martin22    8.2.2006 14:28    #

  45. http://www.zive.cz/Text/Ar.asp?ARI=128078

    Lukas Kalista    9.2.2006 17:26    #

  46. 45: To bude bladeserver pro renderfarmy kde se síla Cell uplatní. Ale použít tento blade na www server nebo nedej bože na databázový server by mohl jenom šílenec.
    Obdobně ono použití Cell v armádním autě – tam potřebujete procesor na signalprocessing a to je na Cell jak dělané.

    — Petr Baláš    9.2.2006 20:06    #

  47. No pisi, ze jeho sila je v kompresich 3D renderingu, sifrovani… Tedy zrovna ty veci, co se pouzivaji skoro nejvic. To nic ale nemeni na tom, ze prechod by asi byl komplikovanejsi, nez na ten Intel. Mimochodem, ciste teoreticky, byl by realny pocitac se dvema typy procesoru (ale stejnou instrukcni sadou?) Napriklad nejaky ekvivalent G5ky a vedle toho Cell, ze by si rozdelovali zpracovani podle typu vypoctu. Ti nemyslim, ze by timto smerem mel proboha Apple jit, jen jestli by to slo zvysovat vykon pomoci specializovanych a extremne rychlych mensich procesoru. Ale chapu, ze by to bylo celkem slozite na administraci :-)

    Lukas Kalista    10.2.2006 11:59    #

  48. 47: a nedeje se neco takoveho s grafickou kartou?

    — hroch32    10.2.2006 18:16    #

  49. Castecne asi ano. Nejsem programator, tak nevim, nakolik jsou vypocty grafiky oddelene a nakolik je tedy slozita administrace rozdeleni vypoctu. Ale takto neni jen grafika, uz se snad delaji i pridavne procesory na vypocty fyzikalnich jevu (napr. ve hrach), ruzne pomocne procesory na efekty atp. Mozna by takovy kombinovany pocitac mel hodne nadstandardni vykon :-) No nic, to byl jen takovy myslenkovy ulet…

    Lukas Kalista    10.2.2006 18:39    #

  50. Kdysi takhle jistou dobu fungovala Amiga ! Při přechodu z MC 68xxx na PPC běžel OS na Motorole a programy na PowerPC. Něktrý hry třeba akcelerovaly zvuk na Motorole a grafiku počítalo PowerPC. Jmenuje se to myslim asimetrickej multiprocesoring a bylo to docela funkční řešení při obdobnym přechodu jako udělal Apple (ale ten měl SW emulátor, že jo?).

    — Krtek    14.2.2006 22:03    #

Související články