Apple auto Quentinu

2. 03. 2007, 17:21 · Nakousnutá jabka

ikonkaFotky našeho nového firemní “nákladního” auta sem dávám čistě proto, že se mi provedení docela líbí a pobavilo mě. Snad to zaujme i řidiče/chodce na ulicích. Fotky jsem udělal novou Nokijkou, takže žádný zázrak, a čtvrtou stranu vozu se mi vyfotit ze zjevných důvodů nepovedlo. Mimochodem, můj návrh, umístit na střechu jablko neprošel, přitom by se při pohledu z okna na ulici autíčko pěkně odlišilo od zbytku :).




Trvalý odkaz na tento příspěvěk

  1. JAUVAJS! No, to je teda splácanina. Škoda, další nepovedená reklama na Apple v ČR…

    — DesignPatrol    2.3.2007 17:43    #

  2. rhino: radi priste oslovime, jaky pekny navrh vyrobite.

    upozornuju ze cerne auto s bilym jabkem na kapote asi neprojde.

    nejaky dalsi prudic?

    Martin Ler    2.3.2007 17:48    #

  3. Ano další prudič :) všchno bych bral, ale ta zadní strana je humus :(

    — Pavel    2.3.2007 17:55    #

  4. Mno, ackoliv je dtpobchod muj oblibeny, bohuzel se musim pridat k designpatrol-ovi… Na me je to taky dost divoky a hlavne ten text kolem notyska nejde precist skoro ani na fotce… natoz v pohybu. Nicmene zadni okno se povedlo :-)

    — Lukin    2.3.2007 17:56    #

  5. Je to preplacany, to je vase vec, ale alespon umisteni textu by mohlo byt lepsi, aby se to a) dalo cist, b) netlouklo s oznacenim auta, oteviranim dveri apod..

    Ale chapu to, mate tam uuuuplne vsecko ;) tedy az na turin a atomovku (zasveceni vedi).

    — pv    2.3.2007 17:58    #

  6. Mně se to taky zdá přeplácané. Jediný prvek, který mě zaujal je front row na zadních dveřích. Akorát nevím, jak osloví někoho, do FR nikdy neviděl…

    snbman    2.3.2007 17:59    #

  7. JE TO TAKOVÉ : Komediati jedou, jabka vám vezou :)

    — Pavel    2.3.2007 18:01    #

  8. Proboha co to je ? Vůbec se nedivím,že tu není žádná pozitivní reakce.

    — Semtex    2.3.2007 18:13    #

  9. No… přidávám se k prudičům! Děs běs… typografové, grafičtí designéři plačte!
    Nicméně, je to Vaše vizitka a věc.
    Pořád nedokážu pochopit, proč někteří prodejci Applu nemohou pochopit jeho hlavní filozofii: V jednoduchosti je krása… (a všechno ostatní:-)

    — rve    2.3.2007 18:27    #

  10. pv: myslim ze to auto ma plnit trochu jinou ulohu nez tricka :)

    Martin Ler    2.3.2007 18:30    #

  11. Libi se mi zadni okno a ten napad na bocni strane…. nejde to sice asi precist v pohybu, ale bude to fungovat, kdyz auto stoji (v zacpe si stani v Praze urcite uzjie dost :)), predek + plechova casz zadnich dveri je fakt moc preplacana…. holt dan za to, aby tam bylo vsechno….
    Ale urcite smajlik, zadny drama :)

    — Kichi    2.3.2007 18:37    #

  12. tak s pravdou ven : Autor navrhu a realizator je ?

    — ED    2.3.2007 18:37    #

  13. ED: no ja ne :)

    Kichi: me to prijde proste zabavny. kdyz na me na ulici vykouklo FrontRow, musel sem se zasmat. kdybych chtel neco delat v tolik vzyvanem Apple stylu, tak bych asi vzal cerny pohrebak, na predni haubnu dal jabko a konec. ale to by neplnilo zcela ucel. mimochodem, reklamy na iPod taky nejsou cernobily. Tohle nema zaujmout Apple puristu, ale bezny lidi. a troufam si tvrdit ze to muze fungovat.

    jak rikam, asi mam spatny vkus, ale me se to proste libi :)

    Martin Ler    2.3.2007 18:43    #

  14. Heh, ale když má někdo jiný vkus, nemusí být hned prudič viď :)

    — Pavel    2.3.2007 18:59    #

  15. Mne se libi zadni sklo.

    Robert Cerny    2.3.2007 19:01    #

  16. Bok a text kolem booku me nijak neurazi, ba dokonce me to prijde zajimave (Ze to nejde za jizdy cist? A proc jo? Neni tam nic, co by muselo byt citelne uz z dalky). Predek zas tak preplacanej neni. Jsou tam barevny iPody, ktery jsou v realu taky barevny a logo toho, kdo je prodava. Tedy taky v pohode. Mozna to slo resit malinko jinak. Ale to je vec nazoru. Ovsem zadek je opravdu divnej. Na prvni pohled vtipne FR tezce ubiji splacanina textu, log a brandingu auta. Skoda. Ale zily mi to netrha.

    — Cisa    2.3.2007 19:13    #

  17. hlavně zadní dveře jsou špatný: front row, nápis, logo vw, logo apple, logo dtopobchod,espézetka, madlo dveří... moc velkých věcí na jedný hromadě... to chtělo se více zamyslet, jinak to celkem ujde, ale designovka to teda není...

    — soundake    2.3.2007 19:14    #

  18. grafik asi chtel prodat napad s tim "Vezeme…". Hm, podivam se jestli by slo urvat ty napisy caddy a to v pravo :): to logo VW asi dolu nepude :)).

    Martin Ler    2.3.2007 19:17    #

  19. O tom logu Apple na strechu bych jeste premyslel. Martine, zkus na ne vic zatlacit. Udelal bych anketu :)

    — Cisa    2.3.2007 19:17    #

  20. Cisa: hehe :). bohuzel plugin na anekty asi TXP nema :(. Uz sem je chtel delat daaavno (a kvuli jinejm vecem nez auticko :).

    Martin Ler    2.3.2007 19:19    #

  21. Ad 18: Jestli sundas branding, pak tam bude uplne nesmyslne ten text namacknutej tesne pod oknem. To by pak asi chtelo prelepit i ten text. Tedy aspon vycentrovat s logem VW, coz ti asi nepovolej. Nehlede na to, ze s logem Caddy sundas asi i lak. :)

    — Cisa    2.3.2007 19:22    #

  22. mě se to taky nelíbí. Nejenom, že je to přeplácané, to se tak nějak očekává, ale ten text se skoro nedá přečíst a to logo skoro není k přečtení.

    A nevim, proč by neprošlo bílé logo na černém pozadí – většina firem má firemní auta pouze s logem. Nu co.

    — running    2.3.2007 19:28    #

  23. running: protoze ucelem bylo to mit jako pojizdnou produktovou reklamu, ne brandovou. I kdyby se to co rok obnovovalo s aktualnimi produkty, stale je to proti jinym reklamam (tisk, radio/tv/klasicky outdoor nehovore) v podstate velice levne.

    Martin Ler    2.3.2007 19:32    #

  24. ML: posli zdejsi reakce sefum a tomu kdo to dozoroval, at vidi jakou vizitku jste si splodili :-)

    mne zarazi spis jine veci nez otresne zpracovani, a sice proc tam mate produkty ktery treba za mesic uz nebudou aktualni, proc chcete na jednom “mediu” rict tisic veci, koho zajima na jedoucim aute ze v tom notebooku je core2duo nebo nejaky ichat (99% woknaru jiste vi co to je), tedy ze je to komunikacne skutecne zvladnute

    — pv    2.3.2007 19:34    #

  25. no tak jako produktovka je to skutecne neotrele :D

    — pv    2.3.2007 19:35    #

  26. Slovy Jana Wericha: “To je blbý, to se bude líbit.” :-)

    Ne, vážně: v zemi, kde Apple znají jenom jako výrobce iPodů, by to zafungovat mohlo. A ten slogan na zadních dveřích mi náhodou připadá docela vtipný, mohlo by to lidem začít vrtat hlavou.

    Kromě toho je to auto Quentinu, který prodává jenom Apple. Rozumím tomu dobře?

    Pavel Kout    2.3.2007 19:38    #

  27. pv: jak sem uz napsal, s tim, ze se to bude muset dejme tomu za rok prelepit se tak nejak pocita a naklady fakt nejsou nejake zavratne. myslim ze prispevky si vedeni i autor navrhu precte, o to bych se nebal ani omylem :)). A treba se k nazorum v diskusi prihledne, slibuji, ze sem dam i dalsi verzi :).

    ad “tisic veci” – ten textik kolem booku je na jednu stranu mozna zbytecnej (bude neaktualni), na druhou stranu se me osobne libi, ze i kdyz k tomu autu prijdu bliz (pujdu kolem nej), tak tam je neco noveho, co z dalky neni videt, co me zaujme. myslim ze vetsinu lidi vyskyt textu automaticky donuti si ho zacit cist (soudim podle sebe, kdyz jdu po ulici). Mozna i proto je vzadu ten napis “Vezeme…”, kdyz zacne clovek vnimat co cte, vnima IMHO vic i celek.

    no a to auto ma 4 strany. dat na kazdou to samy? proc? :)

    Martin Ler    2.3.2007 19:42    #

  28. Pavel Kout: tam je nekde logo Quentin? ;). Na auto jsme dali tentokrat to, co nam prislo ze ma nejvetsi sanci zaujmout lidi na ulici. Quark, Adobe, EFI (digitalni natisk) nebo papiry jsou nase dulezity produkty taky, ale obavam se ze tam by se to muselo omezit jen na loga. Screenshot Quarku na zadnim skle by asi nikomu nic nerekl :)

    Martin Ler    2.3.2007 19:44    #

  29. Kdyz ctu tuhle diskusi, mozna jeste navrhnu dat na strechu takovy ty "stojacky" (strisku) :)). Tam by mohlo bejt jeste veci, jejej :)

    Martin Ler    2.3.2007 19:47    #

  30. jo, FrontRow v okně je zábavné, ale uvědomme si, kolik lidí to pochopí... ze 100 lidí, kteří to uvidí na ulici jeden ??? NE, spíše JEDEN z 10 000 … to je trochu málo, na ostatní to působí tak, jak můžeme vidět v této diskusi… inu, méně je zpravidla více…

    PS: opravdu si někdo myslí, že ten “had z písmenek” je čitelný? ANI omylem, tohle nepřečteš ani když to auto zastaví metr od tebe…

    Připomíná mi to ty zbytečné billboardy, kde byla fotka Mac Booka, nad ní nápis Moje nové PC je MAC a pak jen miniaturní text, který by snad přečetl bystrozraký, kdyby si stoupl přímo pod něj. Ale z tramvaje, auta nebo i z chodníku to bylo ZCELA nečitelné...

    — agent    2.3.2007 20:18    #

  31. agent: jestli toho hada neprectes z metru, mas fakt osklivou ocni vadu :)

    Martin Ler    2.3.2007 20:30    #

  32. Ach jo. Pusobi to na me, jako by polep Caddyho nedelal grafik, ale zamestnanci firmy stylem “co tam jeste vrazime, mista je tu dost”. Az bude cas na servisni prohlidku, pojedes s nim ke kamaradovi Vokurkovi nebo ho das do autorizovaneho servisu? Vzdyt uzivatele Macu mnohdy shlizeji s despektem na kutilstvi PC-manu, ale toto je prave ten pripad DIY. Skoda. Omlouvam se, ze ti kazim radost (myslim, ze i ja bych se radoval z noveho firemni auta), ale asi to citim podobne jako vetsina predchozich komentujicich. O to vic se tesim na (tebou slibeny :)) vyrocni redesign.

    — tv    2.3.2007 22:35    #

  33. Předek je dobrej, ty iPody se mi líbí, text kolem MacBooku bych taky odstranil nebo umístil jinak, ALE – hlavně ta zadní část – Front Row bych hodil úplně do pryč a spíš tam dal to jablko co je teď vlevo dole.. samozřejmě je to jen můj pohled na věc :)

    Dave    2.3.2007 22:47    #

  34. tv: nove firemni auto je mi sumak, timhle se vozi zbozi po praze:). ja mam radost z toho polepu, je vyrazny, jsou tam Apple produkty a me se libi :) asi nejvic zatim z nazoru souhlasim s tim, ze FrontRow do pryc – je to pekny “interni vtipek”, ale ta zad je takova… nakomprimovana :).

    ale zbytek se mi libi, i treba ten textovej “had”, podle me to ma smysl. kdybych to delal ja, dopadne to hur :D

    Uvidime, treba bude za rok Apple delat designove stale stejne stroje a nic se menit nebude :)

    Martin Ler    2.3.2007 22:57    #

  35. A vás (myslím Quentin) opravdu nenapadlo oslovit nějakého grafika? Když se tolik let živíte prodejem Maců a DTP programů, tak už jste si jejich existence museli všimnout nebo ne? Je to fakt smutný...

    — DesignPatrol    2.3.2007 23:11    #

  36. DesignPatrol: mozna vas to prekvapi, ale navrh delal grafik, grafik s jeho praci jsme dlouhe roky spokojeni a byl asi vybran navrh, se kterym bylo vedeni spokojeno. Bohuzel jake byly dalsi navrhy nevim, ja byl dneska polepenym vozitkem notne prekvapen... (stale prijemne :)

    Toz tak.

    Priste snad udelame nejakou soutez, jak to tady pozoruju :)) (ne ze bych o tom rozhodoval ja :). Pokud zadani zni "chceme na tom mit produkty Apple", tak se s tim grafik musi nejak vyrovnat. Holt kdyz chce mit zakaznik turin s logem, tak ho musi dostat :) I s tou atomovkou :). A klouzkem na zadech.

    Martin Ler    2.3.2007 23:20    #

  37. Mně to nevadí.

    — Jirka    2.3.2007 23:24    #

  38. Nic ve zlém, snaha je mi strašně sympatické, leč, designersky je to opravdu dosti špatné. Mrzí mě, že to musím říct. Mac jsem vždy považoval za synonymum vytříbeného vkusu. Takto bych si představoval reklamu na PC… Sorry, přátelé.

    Petr Fleissig    2.3.2007 23:27    #

  39. Mam u nas na dedine jednoho kamarata. Je murar (zednik). Keby vedel, o com je rec, tak by o tom aute povedal: “Je to o kokote a o pici!”.
    Moze sem niekto hodit link na video, kde M$ imitoval krabicu na iPod? Tak toto auto je presne o tom istom. Totalne nepochopenie zmyslu reklamy. Za komunistov sme viedli stranicke schodze, kde sme presvedcovali presvedcenych. Az, chvala bohu, prisiel november (listopad). Martin, vzhladom na to, ze si jediny nadseny propagator tohoto pseudodiela, mam jemne nutkanie tvrdit, ze sam si autorom toho paskvilu. Se soudruzskym pozdravem “Bud v praci v sest!”. Ale neboj sa, my Ti to zabudneme.

    miro novak    2.3.2007 23:33    #

  40. miro novak: nejsem autorem, mam jen spatny vkus :).

    Martin Ler    3.3.2007 00:48    #

  41. Za předpokladu, že nevím co je Quentin a jen mlhavě tuším, že existuje i něco jiného než PC s Windows, tak aniž bych musel zastavit, kroutit hlavou a případě i popojít, abych toho hada rozlouskal, tak mi věř, že běžný člověk jej číst rozhodně na ulici nebude…

    ps: a co když to i přesto někoho zaujme? Pochopí z toho, že logo je vlastně i www adresa? Nejsem si tím zcela jistý... Když už pojízdná reklama, tak moč tam není alespoň jeden telefon? Nebo jsem ho jen přehlédl?

    — agent    3.3.2007 10:20    #

  42. kdybyste sundali ty znaky lidoveho vozu, nechali si udelat rozmerove stejne velka jablka a vymenili to… to by bylo paradni

    na strechu skutecne to jabko…

    co se zbytkem takhle z fleku nevymyslim, ale zatim je to reklama na vw uprostred nackaneho textu a musim rict ze nic moc… ta sipka z 640×480 tomu take moc neprida a posouva to par let zpatky kdy to pochopi spis jen pametnik…

    me osobne se to nelibi, ale je to vase auto…

    — czeXit    3.3.2007 13:56    #

  43. Rád bych tu debatu, kterou jsem rozpoutal, pootočil trochu jinam. Když jsem se tady před časem dozvěděl. že MaLér nastupuje do Quentinu, říkal jsem si: “Hurá, konečně se něco stane s těmi jejich nemožnými stránkami.” Jejich celkové provedení je pro mě hlavním důvodem, proč v Q téměř nenakupuji.

    Jak je vidět z předešlé diskuse, o skutečném designu se asi v té firmě není s kým bavit, ale s vylepšením struktury by si přece Malér uměl poradit. Nebo se opět “mýlím” a MaLérovi se www.dtpobchod.cz líbí?

    — DesignPatrol    3.3.2007 15:31    #

  44. DesignPatrol: ktere stranky myslite, DTPobchod.cz nebo Quentin? Quentin se jiz zmenil. DTPobchod.cz se mi libi, mate pravdu, ale ten design/celkovy navrh je jiz hodne stary (spousteli jsme to v roce 2000 a pokud vas to zajima, tak je to do jiste miry ideove me ditko, nebot v Q pracuju jiz podruhe.

    A priznam se ze i kdyz vezmu v potaz stari tak si stale myslim ze nejsou tak strasne, resp. aby byly tak strasne, ze na nich nekdo kvuli tomu nenakupuje, tomu uz nerozumim zcela. Muzeme to poresit nejak v mailu, jestli jste schopen mit nejake priklady, nebo jde o pocit? Povazuji navigaci za jednoduchou a pochopitelnou, tak nevim. zkuste se prosim rozepsat do mailu, budu vdecny.

    zmena designu/funkci v planu je, uz dlouho, bohuzel jsme limitovani tim, ze to musi udelat nas dodavatel celeho IS, ktery je znacne vytizen (i6 pouziva asi 80 % IT distributoru v CR + dalsi v SK a PL). A cele to souvisi s prechodem z jednoho reseni na druhe (nas shop byl snad vubec prvni, ktery Cybersoft delal, a byl kladen vetsi duraz na B2C, zatimco oni maji primarne B2B shop), proste naplanovano to je, chtel jsem to udelat uz loni, ale…

    Apple Store z toho nebude nikdy, to ani neni ucel.

    Martin Ler    3.3.2007 21:47    #

  45. No tak ctu vas prvidelne pane Maler a musim rict ze tohle je dalsi Maler proc mi vadi ta “levna” grafika u vetsiny dealeru v CR, nema to hlavu ani patu. nezlobte se,-) tot muj skromny nazor

    — robert    4.3.2007 12:23    #

  46. Nic ve zlém, ale na to, aby to auto fungovalo jako reklama, je tam toho prostě moc… Když se kouknete na zmiňované apple reklamy, je tam obvykle JEDNA jednoduchá myšlenka, kterou pochopí i ne-geek: 10000 songů ve vaší kapse, nebo na macu můžu upravovat fotky a stříhat video po vybalení z krabice. Málokoho zajímá, jestli je v tom intel core duo, spíš zaujme něco ve smyslu, že to “just works”... To auto vypadá trochu jako písmenková polívka, je na něm všechno a dohromady nic. A toho hada z písmen přečtu jen tehdy, když se na něj plně soustředím.

    — jakubt    5.3.2007 09:29    #

  47. Grafik bohuzel neni autodidakt, ktery se naucil zvladat illustrator,PS a Indy a uspokojil nekolik diletantu ve vedeni jakekoli spolecnosti. Grafika je tvurci disciplina, pro niz, musi dotycný získat od Pan Boha jistou miru talentu, který se musi dlouhodobe slechit a kultivovat / vhodny pro kultivaci je alespoň nektery z grafických atelieru VŠUP, byť není podminkou / a predevsim, inteligentni zadani a tvurci autonomie poskytnuta zadavatelem dilka. Bohužel toto je typicka ukazka, kdy nebyl naplnen ani jeden z vyse zminených předpokladu. Bohužel

    — dog    5.3.2007 09:53    #

  48. je to k zblití...
    Dost mě překvapilo že na vás pane Lére nezanechal image a design Applu jedinou stopu po všech těch letech strávených s touto značkou?
    Ale nakonec to odpovídá – auto propaguje dtp obchod takže je evidentně vidět, že to dělal nějakej détépák a ne dizajnér, všude něco nacpal. Už ho vidim jak přitom u monitoru natáčel hlavičku pěkně nastranu. A vy se tímhle dizajnem z roku raz dva ještě chlubíte?! Promarněná možnost – a to ještě je to autíčko krásně stříbrné, což mi k applu pěkně sedí a vy ste to tákhle zmatlali. Ste tomu boji za jablečnej zítřek moc nepomohli…. :/

    Eště to k vám asi nedorazilo, ale …Think different!!!

    p.s. kdo má v tý polysterenový knížce rozeznat že jde o notebůk, když tomu není ani vidět klávesnice!!!

    — ugomugo    6.3.2007 03:22    #

  49. Je to opravdu spatne. Jeste snad ta predni kapota, ale jinak je to promrhany reklamni potencial plochy auta. Zkusil bych to zadat nejakemu profesionalovi. To, ze nekdo prodava neco, jeste neznamena, ze na to neco, umi take udelat reklamu.

    — Jenda    6.3.2007 08:39    #

  50. To je ale vážně HNUS! Přitom Quentin měl někdy kolem roku 2002 nejhezčí auto ze všech Apple dealerů. Bylo červené a byl tam snad jen bílý nápis Quentin, ale velký a přes okénka. Nechápu jak mohl Quentin tak poklesnout. Asi už tam nedělá nikdo vkusný. Znovu opakuji: HNUS. To snad ani MacSource neměl tak ošklivá auta.

    — Jakoby    8.3.2007 21:10    #

  51. Tak tomu rikam ‘ulet’... vazne, takhle vyzdobene auto bych nechtel ani zadarmo a je doslova smutne, ze dela ‘reklamu’ prave Apple.

    — vikous    9.3.2007 16:52    #

  52. já bych tam dal starý barevný jablko z dob prvních Applů,to je mnohem hezčí než černý !!!

    — ERT    16.3.2007 12:46    #

Související články