Jak mi ČTĂš zvedlo krevní tlak
25. 03. 2005, 18:13 · Mobilitky a internet
Když jsem psal článek o tom, jak se SOS (Sdružení ochrany spotřebitelů, či jak) vložilo do kauzy dialery (IMHO divným způsobem, ale hlasy jsou kolem různé…), zaslal jsem obratem dotaz na ČTĂš, zda metoda, kterou ráčí navrhovat, tedy blokace všech vysoce zpoplatněných linek s následným odblokováním na žádost zákazníka (tedy “vše co není povoleno je zakázáno”, opak současného stavu), je průchozí dle stávajícího telekomunikačního zákona. Jsa osobou, která se drží veškerých věcí kolem paragrafů zdaleka, naformuloval jsem dotaz následujícím způsobem, nechávám vám k laskavému nahlédnutí, zda pochopíte, co jsem mínil:
“Vazeni,
prosim o vyjadreni, zda je mozne podle stavajiciho telekomunikacniho zakona a navazujicich predpisu, aby operator fixni ci mobilni site na zaklade vlastniho uvazeni ci na zaklade vnejsiho popudu zablokoval pro vsechny zakazniky urcitou radu cisel dle cislovaciho planu, napriklad cisla 90x ci 976 xxx xxx, tedy bez zadosti konkretniho zakaznika pro konkretni linku.”
Toto bylo odesláno 8. března. Dnes, 25. března mi přišel mail, který kromě subjectu “Odpověď k dotaz ze dne 8. 3. 2005” obsahoval ještě wordovou přílohu a jinak vůbec nic. Tomu říkám panečku efektivní využívání mailových služeb. Možná takový malý návod pro někoho, kdo prodává pěkný CRM systém, aby ho střelil ČTĂš.
No nic – zaradoval jsem se, že budu poučen a mohu případně vyhlásit svatou válku ČTc, pokud bude názor ČTĂš ten, že nic zablokování nebrání. Ale ouha.
“Vážený pane,
Váš dotaz ohledně „blokace telefonních čísel", který jste našemu úřadu zaslal elektronickou poštou dne 8.3.2005 není zcela jasný.
Vzhledem k tomu, že nám nejsou známy okolnosti, které vedly k vypojení stanic, ani neznáme znění uzavřené smlouvy o propojení (pokud existuje), můžeme Vám odpovědět pouze obecně.
Při vypojení telefonních stanic z provozu (jejich zablokování) je poskytovatel telekomunikačních služeb povinen respektovat uzavřenou smlouvu, příp. dodržet ustanovení Všeobecných podmínek na poskytování veřejné telekomunikační služby, především však postupovat podle zákona č. 151/2000 Sb., o telekomunikacích a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Ing. Jan Ševčík
ředitel odboru
státní inspekce telekomunikací v.r.”
Přiznám se, že jsem trochu zaváhal. Možná jsem dotaz posílal v nočních hodinách, nebo posilněn alkoholem a to se podepsalo na srozumitelnosti. Ale nikoliv, mám stále za to, že běžné češtině je můj původní mail srozumitelný. Vede mě to tedy k úvaze, že s ouřady je nutno již zcela a bezvýhradně komunikovat pouze novořečí, případně ptydepe, jinak běžný občan, kladoucí dotaz volnou řečí, narazí na neprostupnou hráz nepochopení.
No nic, je možné, že já jsem idiot, neschopný naformulovat rozumnou větu a rozčiluji se tu na špatném hrobě. A je také možné, že ČTĂš jen pečlivě plní státní úkol – škodit, škodit, škodit. Jinak si totiž řadu aktivit z poslední doby vysvětlit nedokážu.
Poslal jsem obratem již ne tak laskavý mail, kde kromě původního dotazu jsem přiložil rovněž jeho strukturovanou verzi, a chystám se to vyjádřit graficky či jinou formou (například symfonií), pokud ouřad bude to tak vyžadovat.
We shall prevail!
PS: Ha, ČTĂš také konečně udělilo dlouho očekávanou licenci na pásmo 872 MHz, které k velkému překvapení všech zúčastněných získal T-Mobile! Gratulujeme!
no, u nas to urcite nie je ovela lepsie :)
— Jozo Remen 25.3.2005 18:36 #
Je videt, ze ten clovek je nejspis vyborne placeny “dezinformator” :-))
...kdo umi ten umi…
— XMX 25.3.2005 19:56 #
— Patrick Zandl 25.3.2005 20:49 #
— Martin Lér 25.3.2005 21:21 #
— Patrick Zandl 26.3.2005 18:55 #
— Martin Lér 27.3.2005 03:05 #
Jinak si myslim, ze obecne to (blokovani) neni problem, napriklad T-Mobile UK standartne blokuje vsechny “premium rate numbers” a pokud chceme volat do zahranici (rekneme do Prahy) tak musime pozadat a zruseni teto blokace. Pomerne snadny zpusob jak chranit zakaznika.
Problem s Telekomem je, ze ma dominantni postaveni a na zakaznika se klidne muze vykaslat.
— Anonymous Coward 27.3.2005 19:16 #
Jinak si myslim, ze obecne to (blokovani) neni problem, napriklad T-Mobile UK standartne blokuje vsechny “premium numbers” a pokud chceme volat do zahranici (rekneme do Prahy) tak musime pozadat a zruseni teto blokace. Pomerne snadny zpusob jak chranit zakaznika.
Problem s Telekomem je, ze ma dominantni postaveni a na zakaznika se klidne muze vykaslat.
— Anonymous Coward 27.3.2005 19:18 #
— Martin Lér 27.3.2005 20:11 #